Odolá v další sérii The Most Challenge dosavadní rekord?

30.05.2016 08:29

Ve čtvrtek 19. května pokračovala na velkém závodním okruhu mosteckého autodromu soutěž The Most Challenge. Amatérští jezdci se při ní snaží objet dráhu v sériově vyráběném voze v čase pod dvě minuty. Rekord soutěže ustanovil začátkem května Lukáš Hink, když se svým BMW M3 zdolal okruh v čase 01:55,240 minuty.

Motivace je přitom značná. Komu se podaří dosáhnout nejlepšího času na jedno kolo, obdrží národní licenci jezdce E a stane se řidičem vozu safety car při mosteckém závodě evropského mistrovství okruhových tahačů Czech Truck Prix v příštím roce. Součástí výhry je i možnost absolvovat sportovní kemp a okruhovou školu za účasti vítěze evropského šampionátu cestovních vozů (ETCC) Petra Fulína.

Počítá se přitom nejlepší čas dosažený v běžně vyráběném automobilu se sériovými pneumatikami bez rozdílu skupin. Průběžný lídr soutěže tyto podmínky splňuje. Pneumatiky typu semi-slick, které nejsou součástí sériové výbavy vozu, jeho vlastnosti na dráze výrazně vylepšují. Propozice soutěže ale stanoví, že vyhrává nejlepší čas v autě bez úprav. Na jezdce s nejlepším dosaženým časem se semi-slicky tak čeká věcný dar.

Všichni adepti na hlavní výhru mají ještě čas své výkony na dráze zlepšovat, termíny jsou vypsány až do konce září. Průběžné výsledky zde.

Prvotním impulzem ke vzniku The Most Challenge byl rekord jednoho z nejznámějších českých závodníků Petra Fulína. Času 01:57,2 minuty dosáhl na velkém okruhu mosteckého autodromu před rokem právě v sériovém voze Seat Leon Cupra. Pomyslně hozenou rukavici ihned zvedl Vojtěch Štajf se Subaru, který se pokusil rekord překonat. Oba počiny vedly organizátory k založení exkluzivního klubu rychlých sériových aut, ve kterém si lidé z řad široké veřejnosti mohou vyzkoušet se svým vozem ostré měřené kolo po okruhu. Více informací zde.


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři