Auto z české produkce do TCR
Hyundai Motorsport chce rozšířit své aktivity i na okruhové závody. Reaguje na rostoucí počet seriálů TCR po světě a pro tuto kategorii závodů cestovních vozů připraví automobil na bázi nové generace hatchbacku i30, který se vyrábí v Nošovicích.
Divize Hyundai Motorsport vznikla v roce 2012 a již čtvrtou sezónu je účastníkem mistrovství světa v rallye WRC. Hyundai Motorsport navíc připravil i projekt zákaznických rallyových vozů kategorie R5, o něž je velký zájem i mezi soutěžními jezdci v České republice.
Závodní speciál TCR bude vycházet z nové generace modelu i30, jejíž prodej byl zahájen na počátku roku. Závodní vůz bude navržen tak, aby využil to nejlepší z kvalit osobního vozu. V souladu s předpisy TCR jej bude pohánět dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec Hyundai přes šestirychlostní převodovku. Objem nádrže paliva bude 100 l.
Práce na konstrukci vozu začaly v Hyundai Motorsportu už vloni v září. Vývoj a konstrukce kompletně probíhá v sídle týmu v německém Alzenau. Nový projekt navazuje na práci zákaznického oddělení, které vyvinulo soutěžní model nové generace i20 R5. První testy nového vozů proběhnou už na jaře a první dodávky zákazníkům se plánují v prosinci letošního roku.
Šéf týmu Hyundai Motorsport Michel Nandan k tomu uvedl: „Vývoj našeho prvního speciálu pro okruhové závody je velmi důležitým krokem pro celý Hyundai Motorsport. Jde o dynamicky se rozvíjející oblast, což potvrzuje i rostoucí počet závodů TCR po celém světě. Následující měsíce budou pro oddělení závodních vozů velmi rušné a už se těšíme, že uvidíme náš vůz na startu.“
Pro Hyundai půjde o ideální propagaci nově připravované subznačky N, určené pro vysocevýkonné varianty podobně, jako používá BMW označení M nebo Ford verze ST. Jak by mohla vypadat speciální verze nošovického hatchbacku i30N naznačil koncept RN30 vystavený vloni na autosalonu v Paříži. Také RN30 byl vybaven přeplňovaným dvoulitrem a nesl všechny znaky speciálu pro okruhové závody, takže do jisté míry naznačil i to, jak by mohl vypadat i30 ve verzi pro TCR.
Ing. Vladimír Rybecký
Další články
- Auto z české produkce do TCR (16.03.2017)
- Sin R1 - GT4 z Bulharska (13.03.2017)
- Všestranný Peugeot 308 Racing Cup (09.03.2017)
- Ferrari 488 Challenge - poprvé s turbem (06.03.2017)
- Lotus 33 - legenda roku 1965 (02.03.2017)