Boje skončily, vzhůru do roku 2019
Šampionát ADAC GT Masters, jehož druhý závod se jel na mosteckém autodromu, vyvrcholil o víkendu 22. a 23. září na okruhu Hockenheim Ring. Mistrovský titul získalo Porsche.
Bitva o titul v ADAC GT Masters byla dramatická až do posledních metrů. Do finále nastupovaly čtyři posádky s nadějí na zisk mistrovského titulu.
Vítězové druhého závodu v Mostě, šampion z roku 2012 Maximilian Götz s Markusem Pommerem, ve voze Mercedes-AMG v barvách Mann Filter Team HTP poměrně bezpečně vedli, ale svůj náskok promarnili zpackaným víkendem na Sachsenringu, takže do finále nastupovali až ze třetí pozice.
Šampion z roku 2017 Daniel Keilwitz s novým spolujezdcem Marvinem Kirchhöhferem jako jediní letos vyhráli tři závody. Jenže posádka vloni vítězné Corvette týmu Callaway Competition si připsala i sedm nul, což je na 14 závodů moc. V sobotu dosáhla 30. vítězství pro tým Callaway, což ji udrželo ve hře o titul.
Bratrská dvojice Sheldon a Kelvin van der Lindenové s Audi R8 LMS týmu Montaplast by Land-Motorsport měla skvělý závěr sezony, ale v první polovině sezony se jim vůbec nedařilo.
Robert Renauer s Francouzem Mathieum Jaminetem ve voze Porsche 911 GT3 R od Precote Herberth Motorsportu sice vyhráli jen jeden závod v Zandvoortu, ale solidní bodový zisk si připsali ve všech podnicích sezony, včetně dvou třetích míst v Mostě. To je před nedělním finále vyneslo do čela celkové klasifikace.
Rozhodující závod ovlivnila skutečnost, že už v první zatáčce kolidoval z pole position startující Maximilian Götz s Audi Driese Vanthora. Tím sebe i svého spolujezdce Pommera vyřadil z boje o titul. Nejvíc na tom vydělal Jaminet, který se po startu z desáté pozice při restartu dostal na čtvrté místo.
Situaci se pokoušeli zdramatizovat i Keilwitz s Kirchhöhferem, ale jejich stíhací jízda po startu ze 27. pozice stačila jen na konečné sedmé místo.
Van der Lindenové ve finále udělali pro zisk titulu maximum. Po zastávkách v boxech se Sheldon van der Linde probojoval před vedoucí Lamborghini Christiana Engelharta a Rolfa Ineichena a s náskokem 2,2 s zvítězil. Jenže ani to nestačilo. Renauer totiž po převzetí vozu od Jamineta uhájil páté místo a tím i titul, byť s minimálním náskokem jediného bodu.
Filip Salaquarda a Frank Stippler s Audi českého týmu ISR v jeho první sezoně v tomto šampionátu doplácela na slabší výkony v kvalifikacích. Jejich skutečný potenciál ukázalo jen vítězství na Nürburgringu. Starty ze zadních pozic znamenaly, že se velmi často dostávali do kolizí v prvních zatáčkách. Konečné umístění v první desítce není špatné, ale určitě nenaplnilo ambice českého týmu.
Pro sezonu 2019 ADAC GT Masters připravuje rozšíření doprovodného programu o nový šampionát ADAC GT4 Germany. ADAC GT Masters se pojede o celkové odměny ve výši 500 000 eur. Začne se 26. až 28. dubna v Oscherslebenu. Mezi sedmi podniky nechybí ani závod v Mostě, na místní autodrom ADAC GT Masters zavítá 17. až 19. května 2019.
Konečné pořadí ADAC GT Masters 2018
- Renauer (D)/Jaminet (F), Precote Herbberth Motorsport, Porsche 911 R 137
- van der Linde (ZA)/van der Linde (ZA), Montaplast by Land-Motorsport, Audi R8 LMS 136
- Keilwitz (D)/Kirchhöfer (D), Callaway Competition, Corvette C7 R 123
- Pommer (D)/Götz (D), Mann Filter Team HTP, Mercedes-AMG 117
- Buhk (D)/Dontje (NL), Mann Filter Team HTP, Mercedes-AMG 84
- Scheider (D)/Jensen (D), BMW Team Schnitzer, BMW M6 79
- Caldarelli (I)/Bortolotti (I), Orange 1 by GRT Grasser, Lamborghini Huracán 64
- Schmidt (CH), BWT Mücke Motorsport, Audi R8 LMS 62
- Stippler (D)/Salaquarda(CZ), Team ISR, Audi R8 LMS 57
- Mücke (D), BWT Mücke Motorsport, Audi R8 LMS 52
Ing. Vladimír Rybecký
Další články
- Boje skončily, vzhůru do roku 2019 (05.10.2018)
- Vodík jako nová budoucnost motorsportu? (02.10.2018)
- Když bylo v Le Mans všechno jinak (27.09.2018)
- Lamborghini připravilo nový Huracán GT3 Evo (21.09.2018)
- Zemřel velký experimentátor Don Panoz (18.09.2018)