Novinka pro klientský program Mercedes-AMG
Mercedes-AMG vstupuje do kategorie GT4 s automobilem postaveným na bázi modelu Mercedes-AMG GT R. Oficiální premiéra vozu se odehrála při příležitosti závodu 24 hodin ve Spa-Francorchamps.
Mercedes-AMG ve Spa-Francorchamps představil veřejnosti i elitním týmům aktivním v závodech GT nejnovější příspěvek do svého závodního programu pro zákazníky - vůz kategorie GT4. Automobil na bázi sériové produkce je plnohodnotným závodním vozem nabízejícím soukromým týmům vyspělou závodní techniku, stejně jako nejvyšší možnou úroveň bezpečnosti a efektivity.
První vozy GT4 budou zájemcům z Affalterbachu dodány koncem letošního roku. Do té doby bude pokračovat intenzivní testování vozu. Za jeho volant přitom usednou ostřílení borci jako jsou mnohonásobný šampion DTM Bernd Schneider, Thomas Jäger a Jan Seffarth.
Mercedes-AMG v roce 2010 vstoupil do závodní kategorie GT3 a dosáhl v ní vynikající úspěchy. Nyní svou nabídku pro soukromníky rozšiřuje o cenově dostupnější model. Vstupuje do kategorie, která zažívá rozkvět a ukazuje velký potenciál růstu. Umožňuje závodění s vozy s vyrovnanou výkonností ve sprintech i vytrvalostních závodech.
Nový vůz GT4 vznikl na bázi modelu Mercedes-AMG GT R, který byl představen v roce 2016. Při konstrukci novinky byly plně využity zkušenosti získané z vývoje a provozu vozů GT3. Součástí testovacího programu byla i 30hodinová vytrvalostní jízda na Lausitzringu. Díky tomu může Mercedes-AMG nabídnout plnohodnotný závodní vůz bez jakýchkoliv kompromisů schopný od prvního nasazení bojovat o nejvyšší příčky. Při konstrukci vozu byl kladen důraz nejen na maximální výkonnost, ale také na snadnost servisu a jednoduchost oprav.
Vůz pohání vpředu uložený motor V8 4,0 l biturbo s přímým vstřikováním benzinu známý ze sériové produkce vycházející z Affalterbachu. Významnou předností motoru je jeho ověřená technika garantující dlouhé servisní intervaly. Vůz má dostatečnou výkonovou rezervu. Podle kontrolních měření v rámci vyrovnání výkonnosti BoP (Balance of Performance) by měl poskytovat výkon 375 kW (503 k) a točivý moment 600 N.m. U poháněné zadní nápravy uložená převodovka (tzn. uspořádání transaxle) je šestirychlostní se sekvenčním řazením a pneumatickým ovládáním.
Podvozek i karoserie byly vytvořeny z kombinace hliníku a uhlíkových kompozitů, přičemž základ nosné struktury tvoří hliníkový rám převzatý z vozu GT R. Velkou pozornost konstruktéři věnovali ergonomii kokpitu a vytvoření maximální pohody pro jezdce.
Elektronika jezdci usnadňuje ovládání vozu v maximální možné míře umožněné předpisy GT4. Zcela nový je systém řízení točivého momentu a optimalizován byl protiprokluzový systém AMG umožňující jezdci nastavit prokluz zadních kol podle své představy a klimatických podmínek. V širokém rozsahu nastavitelný systém ABS umožňuje maximální využití potenciálu brzd. Na základě intenzivních zkoušek v aerodynamickém tunelu je zadní křídlo přestavitelné ve velkém rozsahu.
Automobil dlouhý 4618 mm má rozvor náprav 2630 mm, pohotovostní hmotnost 1390 kg a bezpečnostní nádrž na 120 l. Prodejní cena je 198 850 eur vč. DPH.
Ing. Vladimír Rybecký
Další články
- Novinka pro klientský program Mercedes-AMG (08.08.2017)
- Nový cíl Reinholda Joesta (04.08.2017)
- Honda má nový Civic Type R pro TCR (01.08.2017)
- Lausitzring končí s motoristickým sportem (28.07.2017)
- Na Slovakiaringu vyhrával Kiss, Lacko ale stále vede (25.07.2017)