Seat modernizoval Leon Cupracer
Jeden z nejrozšířenějších závodních cestovních vozů světa, Seat Leon Cupracer, se na autosalonu v Ženevě představil v modernizované podobě jako Leon Cupracer EVO 2017.
Vůz je koncipován nejen pro značkový pohár Seatu, ale také tak, aby vyhovoval předpisům pro mezinárodní seriály TCR, v nichž patří Leony k nejrozšířenějším ale i nejúspěšnějším vozům. Díky tomu je tento vůz předurčen i pro použití v evropském poháru FIA ETCC. V souladu s odlišnostmi v předpisech jsou k dispozici dvě verze - s šestirychlostní dvojspojkovou převodovkou DSG s elektronickým řazením pod volantem nebo přímo řazená se sekvenčním řazením.
Seat Leon Cupracer pohání turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2,0 l s přímým vstřikováním benzinu v podobě pro rok 2017 výkon 257 kW (350 k) při otáčkách 6200/min, tedy o 20 k víc než v loňské verzi při nezměněném točivém momentu 420 N.m v rozsahu otáček od 2000 do 5000/min. Řídicí elektronika je Continental SIMOS s aktivním systémem pro rozjezd Launch control.
Největší změny se týkaly brzd. Ty jsou nyní vpředu šestipístkové AP-Radical s kotouči o průměru 378 mm s vnitřním chlazením, zatímco vzadu jsou plné kotouče o průměru 272 mm. Brzdy jsou doplněny systémy ABS i ESC, umožňujícími jezdci získat lepší kontrolu nad vozem.
Pro nastavení podle charakteru tratě je možné měnit rozdělení brzdového účinku mezi přední a zadní nápravou, nastavit charakteristiku zkrutného stabilizátoru, stejně jako měnit odklon kol a sbíhavost předních kol, zavěšených na vzpěrách typu McPherson, a výšku nebo odklon kol u zadní víceprvkové nápravy.
Seat Leon Cupracer je dlouhý 45363 mm s rozvorem náprav 2666 mm a má hmotnost 1165 kg.
Ing. Vladimír Rybecký
Další články
- Seat modernizoval Leon Cupracer (20.03.2017)
- Auto z české produkce do TCR (16.03.2017)
- Sin R1 - GT4 z Bulharska (13.03.2017)
- Všestranný Peugeot 308 Racing Cup (09.03.2017)
- Ferrari 488 Challenge - poprvé s turbem (06.03.2017)