Nové Porsche pro zákaznické týmy

05.06.2018 07:49

Porsche uvádí nový závodní vůz 911 GT3 R pro své klienty startující v kategorii GT3. Od sezony 2019 se v nejrůznějších šampionátech po celém světě, tedy i v GT ADAC Masters, postaví soupeřům s vozy, jako jsou Audi R8 LMS, Mercedes-AMG GT3 či Ferrari 488 GT3.

Porsche představuje nejnovější verzi legendární modelové řady 911 pro závody kategorie GT3 (991 Gen. 2). Vychází ze silničního modelu GT3 RS, ale má rozměrnější aerodynamické prvky, nižší hmotnost a menší nosnou strukturu s větší tuhostí. Nový závodní Porsche kategorie GT3 bude od sezony 2019 k dispozici soukromým týmům.

Porsche 911 GT3 R pohání čtyřlitrový plochý šestiválec se čtyřmi ventily na válec, který je z velké části totožný s motorem v sériovém voze. Největší výkon je 404 kW (550 k - definitivní hodnota ale závisí na testování BoP a podle něj předepsaném restriktoru). Motor má proměnlivé časování ventilového rozvodu. Elektronický management motoru je Bosch MS 6.4 s integrovaným záznamem dat s pamětí 1 GB a 100 volitelnými kanály. Závodní výfukový systém s katalyzátorem umožňuje použití tlumiče hluku v souladu s předpisy příslušné země.

Sekvenčně řazená šestirychlostní převodovka s rychle reagujícím elektronickým ovladačem nahrazuje dvouspojkovou převodovku PDK DCT ze sériového vozu. Ovládání je, jako u sériového vozu, páčkami na volantu. Spojka je elektrohydraulicky ovládaná, což eliminuje potřebu spojkového pedálu a napomáhá rychlým startům do závodů.

Motor s atmosférickým sáním a přímým vstřikováním paliva pracujícím s tlakem až 200 bar je uložen v typickém uspořádání vozů 911, tedy za zadní nápravou.

Nosná struktura vychází z kompozitní konstrukce silničního vozu kombinující hliník a ocel, ale zde se střechou, přední kapotou, aerodynamickými prvky, ​​podběhy kol, dveřmi, bočnicemi a zádí stejně jako krytem motoru nahrazenými komponentami z kompozitního materiálu na bázi uhlíkových vláken CFRP (Carbon Fiber Reinforced Polymer). Všechna okna jsou z polykarbonátu. Dveře na straně řidiče mají deformační zónu z kompozitu na bázi uhlíkových vláken, kevlaru a hliníku vyplněnou plastickou pěnou pohlcující energii nárazu.

Aerodynamika je zde samozřejmě výrazně extrémnější. V předních blatnících zůstávají rozměrné nasávací otvory. Ve verzi 911 GT3 R je na zádi křídlo o rozměru 1900 x 400 mm a velký difuzor. Pod přídí je splitter a usměrňovací plošky. Přední kola jsou také větší.

O účinné zpomalení se starají šestipístkové třmeny na předních brzdových kotoučích o průměru 390 mm a čtyřpístkové třmeny se 370 mm kotouči vzadu. Všechny brzdy jsou ovládány s využitím speciálně nastaveného systému Bosch Racing ABS Gen 5.

Pro urychlení zastávek v boxech jsou nově hrdla palivové nádrže na obou stranách vozu. Nádrž samotná má objem 120 l a tvoří ji bezpečnostní palivový vak FIA FT3.

V interiéru je nové skořepinové sedadlo a přestavitelné pedály. Poprvé u závodního 911 GT3 je vůz vybaven klimatizací s napojením na sedadlo a přilbu řidiče. Displeje, záznam dat (s pamětí 6 GB) a řídicí systém jsou od firmy Cosworth.

Porsche nabízí i sady výbav pro americké předpisy IMSA a pro vytrvalostní závody FIA. Vůz dlouhý 4629 mm (rozvor náprav 2459 mm) se standardně dodává v bílé barvě s nenalakovanými kompozitními díly.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři