Pescarolo se vrací - ano i ne

16.06.2017 16:54

Henri Pescarolo čtyřikrát vyhrál 24 hodin v Le Mans a jako majitel týmu Pescarolo Sport zde patřil mezi nejúspěšnější soukromníky. Nyní se Pescarolo Racing vrací na závodní tratě.

Firma Pescarolo Sport, sídlící v Le Mans, představila nový prototyp 04-LM poháněný motorem Chevrolet LS3 V8 6,2 l. Ovšem 74letý Henri Pescarolo, kterého si dobře pamatujeme i z jeho startů v Mostě v závodech Interserie, se na tomto projektu nepodílí.

Pescarolův soukromý tým s prototypy LMP1 vybojoval v Le Mans v letech 2005 až 2007 pódiová umístění v absolutním pořadí (v roce 2006 se za volantem vozu, který dojel jako druhý, vedle Francka Montagnyho a Erica Hélaryho objevil i Sébastien Loeb). V roce 2009 ale Henri Pescarolo firmu prodal výrobci kompozitů Sora. Později se ještě krátce vrátil jako majitel nového týmu Pescarolo Team v letech 2011-2012, ale nová generace prototypů byla nad jeho finanční možnosti. S aktivitami firmy nesoucí jeho jméno dnes už nemá nic společného.

Prototyp Pescarolo 04-LM vychází z experimentálního vozu 04-EXP, navrženého pro závodní školu Le Mans Racing School klubu ACO. Má šasi a další komponenty z kompozitu na bázi uhlíkových vláken a pryskyřice vyrobené unikátní patentovanou technologií firmy Sora. Výrobcem šasi i karoserie ale už byla francouzská společnost PLFB Jocelyna Pedrona, která značku Pescarolo Sport i výrobní technologie od Sora Group vloni odkoupila. PLFB přitom využívala výhradně francouzské dodavatele, takže pouze motor od GM je údajně jedinou částí vozu, která nebyla vyrobena ve Francii.

Vůz je vybaven mnoha nejmodernějšími prvky, jako jsou posilové řízení, integrovaný systém sběru dat či mimořádně kvalitní kabeláž. Aerodynamika vozu byla navržena s využitím počítačového modelování CFD.

Vůz Pescarolo 04-LM nezapadá do žádné stávající kategorie - řadí se někam mezi prototypy kategorií CN a LMP3. Může ale být používán v některých vytrvalostních šampionátech, jako jsou VdeV Endurance Series nebo 24H Proto Series. Pescarolo Sport chce v brzké době pro tyto vozy vytvořit vlastní značkový pohár. Firma současně oznámila, že pracuje i na vývoji výkonnějšího vozu Pescarolo 05 aniž by upřesnila, do jaké kategorie s ním chce vstoupit.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři