Se sedmi mistry

03.04.2018 07:33

Seriál ADAC GT Masters, jehož druhý závod se o posledním dubnovém víkendu pojede na autodromu v Mostě, vstoupí do své 12. sezony s velmi silným startovním polem, v němž bude sedm šampionů z předchozích let. Mnohé o ambicích účastníků naznačily testy na okruhu Oschersleben.

Startovní pole letošního seriálu ADAC GT Masters slibuje vynikající kvalitu. Do šampionátu se přihlásilo 23 týmů se 36 auty osmi značek. K dosavadním značkám Audi, BMW, Corvette, Lamborghini, Mercedesu-AMG a Porsche se poprvé od roku 2012 vrací Ferrari a úplně poprvé se přidává Honda s novým vozem NSX GT3. Mezi účastníky se navíc vracejí špičkové týmy Phoenix Racing a Team Rosberg se zkušenostmi z německého šampionátu cestovních vozů DTM, stejně jako Mücke Motorsport, který to ale částečně zkoušel už vloni.

Ve startovním poli najdeme řadu prominentních jezdců. S Porsche 911 GT3 vlastního týmu poprvé pojede Timo Bernhard - dvojnásobný mistr světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC z let 2015 a 2017 s Porsche, dvojnásobný vítěz z Le Mans (2010 s Audi a 2017 s Porsche), vítěz 24 hodin v Daytoně 2003 i 12 hodin v Sebringu 2008, což z něj činí jednoho z mála držitelů tzv. Triple Crown - trojkoruny za vítězství ve všech třech nejvýznamnějších vytrvalostních závodech, a navíc pětinásobný vítěz 24 hodin na Nürburgringu. Pojede spolu s továrním jezdcem Porsche Kévinem Estrem.

Dalším slavným nováčkem v šampionátu bude dvojnásobný vítěz DTM Timo Scheider s vozem BMW Teamu Schnitzer. Dalšími jezdci se zkušenostmi z DTM budou účastník jedné velké ceny F1 Markus Winkelhock (Mücke Motorsport), Frank Stippler, který v českém týmu ISR doplní Filipa Salaquardu, Pierre Kaffer a Rahel Freiová, všichni s vozy Audi R8 LMS. Do seriálu se vrací i další rychlá dáma Claudia Hürtgenová.

Na startu bude sedm bývalých vítězů ADAC GT Masters - dvojnásobný mistr Sebastian Asch, který se vrací k Mercedesu Teamu Zakspeed, Maximilian Götz (pojede s Mercedesem od HTP Motorsportu), Luca Ludwig, který přešel na Ferrari 488, a tři jezdci Audi Christopher Haase, Kelvin van der Linde a Christopher Mies. S loňským mistrovským autem Corvette C7 pojede Danile Keilwitz, protože loňský šampion Jules Gounon přešel do jiné kategorie.

Všech 23 přihlášených týmů se sešlo v Motorsport Areně Oschersleben nedaleko Magdeburgu k předsezonnímu testování. Chybělo ovšem několik jezdců, kteří o víkendu závodili v USA. Hlavním cílem bylo seznamování se s novou technikou a shromažďování potřebných dat. Ne všichni v závěru nasadili nové pneumatiky, aby zaznamenali co nejlepší časy.

První dva pondělní testy vyzněly nejlépe pro vozy Lamborghini, především posádku Andrea Caldarelli/Mirko Bortolotti. Ve třetím pondělním testu byly nejrychlejší vozy Audi, především bratři van der Lindeové.

Ve dvou úterních testech byly nejrychlejší vozy Mercedes-AMG, které také dosáhly tři nejrychlejší časy z obou dní. Ten úplně nejlepší zaznamenala až v samotném závěru posádka Kim-Luis Schramm/Nicolaj Sylvest s vozem Teamu Zakspeed, přičemž nejlepší čas zajel Nicolaj Sylvest. Za nimi se umístili Markus Pommer/Maxmilian Götz (HTP Motorsport) a Luca Stolz/Sebastian Asch (Team Zakspeed). Nejlepší s Audi byli celkově čtvrtí Ivan Lukaševič/Jake Dennis (Phoenix Racing).

Honda Team Schubert se zaměřil především na sběr dat s novým vozem NSX, takže byl velmi spokojen s najetými 90 koly, tedy dvouapůlnásobnou délkou závodu. Podobně pracovně testování pojali i Timo Bernhard a Kévin Estre. Péče o jejich Porsche 911 GT3 R se ujal Kyle Wilson-Clarke. Ten byl Bernhardovým šéftechnikem i vloni, kdy mu připravoval Porsche 919 Hybrid pro kategorii LMP1.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři