Virtuální hybrid Peugeot

30.10.2017 13:39

Konstruktéři Peugeotu a Peugeotu Sport spojily své síly, aby připravili koncept závodního vozu budoucnosti. Extrémní sportovní prototyp Peugeot L750 HYbrid Vison Gran Turismo je, jak už název napovídá, navržen pro videohru pro PlayStation4, ale možná naznačuje i něco navíc.

Rok po odhalení Peugeot L500 R HYbrid Vison Gran Turismo představuje L750 R Vison Gran Turismo další vývojovou fázi jednoho z nejvíce inovativních projektů Peugeotu. Podává ještě větší výkon a je ukázkou nového designového vyjádření značky Peugeot, s nímž se budeme setkávat u modelů připravovaných pro sériovou výrobu.

Zcela nový koncept, jenž byl představen společně s uvedením nejnovější video hry PlayStation4 Gran Turismo Sport, se vyznačuje nejmodernější hybridní konstrukcí pohonné jednotky, která těží z uznávaných výkonnostních vlastností a mimořádně efektivní konstrukce motoru.

Ve snaze dostat do rovnováhy výkonnost a účinnost je Peugeot L 750 R vybaven jak zážehovým motorem, schopným poskytovat výkon až 425 kW (580 k) při otáčkách 10 000/min, tak elektromotorem o výkonu 125 kW (170 k), což celkově dává vozu potenciální výkon 550 kW (750 k).

K extrémně vylehčené konstrukci a vynikající aerodynamice se u Peugeotu L750 R HYbrid Vision Gran Turismo přidávají další technické inovace: dvouokruhový kapalinový brzdový systém se čtyřmi uhlíkovými kotouči s vnitřním chlazením, nezávislé zavěšení vpředu i vzadu, které mění světlou výšku podle rychlosti jízdy, a kovaná hořčíková kola. Karoserie z uhlíkových vláken napomáhá tomu, že L750 R má hmotnost jen 825 kg.

Jízdu s vozem Peugeot L750 R HYbrid Vision Gran Turismo i jeho předchůdcem Peugeot L500 R HYbrid Vision Gran Turismo čtenářům umožní video hra Hybrid Vision Gran Turismo. S oběma vozy si mohou zajet i 24hodinový závod na Twitteru.

Peugeot L750 R HYbrid Vision Gran Turismo je samozřejmě jen virtuálním vozidlem, nicméně jeho podoba a technické údaje nepostrádají na zajímavosti. Obojí totiž vzešlo od techniků a stylistů Peugeotu. A Peugeot je jednou z automobilek, která jedná s FIA o návrzích technických předpisů pro budoucí prototypy kategorie LMP1 pro mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC a v 24hodinovce v Le Mans připravovanými pro sezonu 2020 a pro nejméně čtyři další. Proto tento návrh nemusí být jen nezávazným stylistickým cvičením, ale může i napovídat mnohé o představách francouzské značky o podobě vytrvalostních závodů blízké budoucnosti.

Je ale třeba dodat, že představy dalších výrobců, s nimiž je FIA v tomto ohledu v kontaktu (BMW, Ferrari, Ford, McLaren, Nissan, Renault a Toyota), jsou hodně odlišné. Většinou prosazují větší vnější podobnost prototypů k sériovým autům. Na čem se ale všichni shodují, je stanovení limitu finančního rozpočtu na sezonu ve výši maximálně 50 milionů eur. O nových předpisech bude jednat Rada motoristického sportu FIA počátkem prosince.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři