Drifteři na mosteckém autodromu již rozpalují gumy

13.06.2015 13:20

Na Autodromu Most se dopoledne rozjely tréninky všech 70 drifterských vozů za velmi příznivého počasí. Odstartoval se tak závodní víkend The Most European DRIFT Festival. V odpoledních hodinách čeká jezdce kvalifikace v kategorii street a PRO.

Na polygonu probíhá po celý den doprovodný program například ukázkový kurz DRIFTU, EASYDRIFT o ceny nebo testovací jízdy ŠKODA.

Již teď je na co se dívat a velký zájem byl také o DRIFT TAXI, které bude pokračovat i v neděli od 9 do 11.30 hodin. „Zájemci se mohou registrovat u stánku Autodromu Most v paddocku u technického zázemí,“ upřesnila manažerka Autodromu Most Veronika Raková.

Driftery čekají dvě tratě, a to amatérská a profesionální.  Podle promotéra Czech Drift Series Aleše Síly je to z toho důvodu, aby porota mohla lépe hodnotit výkony jednotlivých závodníků. „Třeba u kategorie PRO jsou tak malé rozdíly v tom výkonu, že čím je těžší trať, tím lépe se dá ohodnotit jízda každého jezdce,“ vysvětlil Síla a připomněl, že drifterem se jezdec stává, až když propálí 200 gum. „První trať je pro jezdce, kteří mají za sebou zkušenosti s driftem, protože do zatáček najíždějí ve 160 kilometrové rychlosti. Druhá trať je spíše technická a určená pro streetaře, kteří jsou hodnoceni stejně jako kategorie PRO, ale benevolentněji.“

Atraktivnost závodu zvyšují kliping zóny, které každý jezdec musí správně prodriftovat. Kužely nahradila barva na jednotlivých závodních tratích, která je dobře viditelná jak pro porotu, tak diváky.

Neděle bude ve znamení hlavního závodu, který se pojede v odpoledních hodinách. „Zkrátili jsme tréninky a dopoledne se už pojedou battly,“ řekl Síla.

Již v pátek proběhla malá ochutnávka toho, jak vypadají drifterské speciály a jak je ovládají mistři volantu.   Na parkovišti za hlavní poštou si dali sraz profesionální jezdci a předvedli, jak vypadá ta správná jízda bokem. „Reakce lidí byla úžasná, chvíli to trvalo, než jsme je rozhýbali, ale pak to nemělo chybu,“ uvedl Aleš Síla a doplnil, že atmosféra je úplně jiná, když se lidi mohou vůz osahat, sednout si do něj a mluvit přímo se závodníky. „Proto máme otevřený i pitline, aby návštěvníci mohli procházet. Jezdci ví, že musí projíždět co nejpomaleji a dávat pozor.“

A tip hlavního organizátora závodů na vítěze? Polák Mateusz Fijał a český jezdec Marko Zakouřil.

Lada Laiblová


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři