Ohlédnutí s Racetrack.cz za tradičním okruhovým dnem
Na mosteckém autodromu odstartovala letošní první akce v Česku okruhová agentura Racetrack.cz svou šestou závodní sezonu u nás. A stálo to opravdu za to!
Ani startovací Rijeka v půlce března a ani první Most, který se koná vždy v půlce dubna, se nepočítá do seriálu závodů Bikers Cup, jde tedy spíš o takový trénink před tou pravou závodní sezónou určený pro rychlé i pomalé jezdce, ale už se vším všudy. Pro letošek byl omezen počet jezdců ve skupině na 25 jezdců na trati a bylo to znát. Také nám všichni zase o rok zestárli, což u některých znamená, že snad i zmoudřeli, takže se jezdilo rozumně a tolik se nepadalo. Celkově tu pak zavládla velmi pohodová atmosféra, které nahrálo i hodně slušné počasí s teplotami atakujícími dvacítku. Slunná obloha nám vydržela po celý den.
Harmonogram mostecké akce není oproti jiným eventům v roce rozhodně nijak ochuzen. Čtyři dvacetiminutovky ve čtyřech skupinách (A, B1, B2, C), co by volný trénink a kvalifikace zároveň, čtyři závody na šest až osm kol podle dosažených časů, nikoliv dle kubatury. To je pro začátek vynikající rozhodnutí, protože na trati soupeří jezdci s podobnými časy, a tak se vyhneme nebezpečným předjížděním a na závěr půl hodiny open pit-lane pro ty, co ještě nemají ježdění dost a vyhlášení vítězů se stříkajícím šampaňským.
To je prostě plnohodnotný okruhový den, jak má být. Méně lidí na trati, znamená z pohledu jezdce také mnohem větší klid a prostor, jak se po zimě bezpečněji rozkoukat, a dalším drobným detailem pak byla malá účast naší okruhové a roadracingové špičky, což je na první pohled možná trochu škoda, nicméně to znamená, že na pěkné umístění dosáhnou i další jezdci v řadě, nikoliv jen ti nejrychlejší.
Kdo nemohl na první akci rozhodně chybět, byl matador Tomáš Zajíc, trojnásobný vítěz seriálu Bridgestone Bikers Cup v nejsilnější kubatuře. Tomáš pro letošek přestoupil do českého mistráku, který se jede v rámci IMRC a na akcích Racetracku ho tak uvidíme především trénovat. „Akorát jsem se ve tři ráno vrátil z Pannonie, takže jsem trochu KO, nicméně tuhle akci jsem si nemohl nechat ujít. Také jsme potřebovali s mechanikem poladit a přenastavit Ninju, takže tu spíše budu testovat, než že bych se pokoušel o nějaké výkony,“ vysvětluje Tom, který ten den ovládl jak kvalifikační tabulky, tak i ty závodní, třebaže závod schválně nedokončil, když v posledním kole zajel do boxů.
V paddocku jste ale mohli narazit i na jiné borce. Třeba takový „starý pes“ Alois Vokurka, pán v letech, kterému se před dodávkou nahřívaly dva biky (BMW S 1000 RR a Suzuki GSX-R1000 K5) v závodní úpravě. Alois je jeden z největších mazáků v republice vůbec. Jezdí po celé Evropě a zkouší nové tratě, na svém kontě jich má téměř třicet, což znamená, že jeho zkušenosti by mu mohl závidět kdejaký profík. Na svůj věk se s tím zrovna nemaže, když si dává trénované mlaďase ke svačině, a to na staré K5. „Na téhle motorce jsem kdysi začínal a musím říci, že mě baví i teď. Bavorák to sice není, ale vzteklý je to dost, máme tam plynový vidle, takže to pěkně žehlí povrch a dá se s tím pěkně letět,“ popisuje Alois a míří na poslední kvalifikační rundu, kterou si zajistil čtvrté místo v první řadě na roštu v nejrychlejší kategorii Open 1!
Open 3
1. Evžen Nářez Suzuki GSX-R1000 best lap: 1:54,476
2. Tom Reichel Honda CBR1000RR best lap: 1:54,338
3. Bohuslav Jošt Honda CBR1000RR best lap: 1:54,650
4. David Kolc Suzuki GSX-R600 best lap: 1:55,829
5. Petr Chmelař Kawasaki ZX-10R best lap: 1:55,726
Open 2
1. Martin Lukáš Suzuki GSX-R1000 best lap: 1:51,484
2. Michael Carvan KTM RC8 best lap: 1:51,275
3. Jarda Shrbený Kawasaki ZX-6RR best lap: 1:52,279
4. Jaroslav Novák Yamaha R6 best lap: 1:52,489
5. Lukáš Droppa Suzuki GSX-R600 best lap: 1:53,510
Open 1
1. Michael Trötscher Yamaha R6 best lap: 1:44,896
2. Alois Vokurka Suzuki GSX-R1000 best lap: 1:46,177
3. Miloš Hlaváček Honda CBR1000RR best lap: 1:47,014
4. Pavel Tůma Honda CBR1000RR best lap: 1:47,329
5. Petr Kostka Kawasaki ZX-10R best lap: 1:46,902
Posledním kláním celého dne byla kategorie nejpomalejších a začínajících jezdců – Open 4, a třebaže tyto souboje nebyly pro diváky zdaleka tak adrenalinové, z pohledu samotných účastníků to bylo vnímáno mnohem intenzivněji. Nejlepší časy nad dvě minuty, tři holky v poli a opatrné souboje, tak vypadala čtyřka v akci.
Pro ostřílené borce nuda, ale stačilo si přijít pokecat třeba s Evou Staňkovou, a ve chvíli jste změnili svůj pohled na věc. Evča má svou první vlastní motorku (postarší R6), do té doby prý sem tam ničila tátovi gumy na R1 svou pomalou jízdou, a třebaže už za sebou pár závodů má, v Mostě teď jezdila po dvou letech. A kdybyste viděli to její nadšení po závodě, totálně by vás to pohltilo. A o tom to přeci je, užít si to, zažít něco, co se vymyká běžnému všednímu životu, a hlavně, v pořádku se vrátit z okruhu domů.
Open 4
1. Lukáš Mošna Yamaha R1 best lap: 2:02,108
2. Michal Zvěřina Aprilia Tuono 1000R best lap: 2:04,620
3. Roman Machálek Yamaha R6 best lap: 2:03,732
4. Franta Herejk Honda CBR929RR best lap: 2:04,959
5. Petr Peteřík Kawasaki ZX-10R best lap: 2:04,832
Další runda pod taktovkou Racetracku nás čeká 13. až 14. května na Automotodromu v Brně, kde se odehrají jak první ostré závody seriálu Bikers Cup vypsaného pro kategorie Superbike, Supersport a Naked bike, tak zde proběhne premiérově přidružený Ducati festival, svátek všech příznivců motocyklů z Boloně, což bude takový český Ducati speed week plný testovacích motocyklů a závěrečné party s kapelou K2. Tohle bude velký!
Michal Mulač
Foto: Racetrack.cz
Další články
- Ohlédnutí s Racetrack.cz za tradičním okruhovým dnem (05.05.2015)
- 1.5. 2015 otevíráme široké veřejnosti The Most Fun Arénu. (28.04.2015)
- Jezdci z Exteria Racing atakují přední příčky šampionátu (27.04.2015)
- Míra Lisý: Trénink by se neměl nikdy podcenit (21.04.2015)
- Nissan Day Carbonia Cup přivítal slunečný Most skvělým závodem (17.04.2015)