700 k pro klubové závody

30.11.2018 07:00

Porsche 911 GT2 RS Clubsport je zcela nový závodní vůz s obřím křídlem na zádi. Na prodej bude jen 200 kusů, které budou jezdit nejen klubové závody, ale počítá se i s rozšířením na mezinárodní podniky různých kategorií GT.

Porsche na autosalonu v Los Angeles představilo nejen úplně novou generaci klasického modelu 911 (992), samozřejmě mnohem lepší než dosud a přitom vlastně úplně stejnou, ale také závodní vůz určený pro klubové závody odvozený od verze 911 GT2 RS (991.2) pro normální silniční provoz.

Produkce závodní verze je striktně limitována počtem 200 kusů. Novinka je určena nejen pro klubové závodění, ale počítá se i s použitím v mezinárodních závodních šampionátech. Podle viceprezidenta Porsche Motorsportu Franka-Steffena Wallisera se nyní vedou intenzivní jednání s organizací SRO, která je pořadatelem různých šampionátů kategorií GT3 a GT4.

Po technické stránce Clubsport vychází njen ze silniční verze 911 GT2 RS, ale v mnohém byl jeho předobrazem „výroční“ speciál 935, připomínající legendární vůz sk. 5 přezdívaný Mobby Dick, který jsme si představili nedávno.

Pohání jej nejnovější verze kapalinou chlazeného plochého šestiválce 3,8 l přeplňovného dvěma turbodmychadly. Rozvod se čtyřmi ventily na válec pracuje se systémem Vario-Cam Plus s proměnným časováním ventilů natáčením vačkových hřídelů a proměnlivým zdvihem ventilů. V základní podobě dosahuje výkonu 515 kW (700 k). Elektronický management motoru je Continental SDI 9. Na motor navazuje sedmistupňová dvojspojková převodovka PDK ovládaná páčkami pod volantem. Motor je klasicky umístěn za osou zadních kol.

Brzdy jsou vpředu se šestipískovými monoblokovými čelistmi vyrobenými z hliníkové slitiny a působícími na ocelové kotouče o průměru 390 mm vybavené vnitřním chlazením. Vzadu jsou čtyřpístkové čelisti a kotouče o průměru 380 mm.

Vůz je vybaven stabilizačním systémem PSM (Porsche Stability Management) zahrnujícím protiprokluzový systém a protiblokovací systém brzd. Tyto asistenční systémy může řidič přestavovat změnou charakteristiky ovladači na centrální konzoli nebo je zcela vypnout. Snímatelný volant vyrobený z hliníkového kompozitu a vybavený barevným displejem je převzat z modelu 911 GT3 R. Přístrojový panel Cosworth ICD zahrnuje záznam dat a chronometr.

Jednosedadlový interiér vozu je chráněn masivním bezpečnostním rámem. Závodní sedadla Recaro jsou vybavena šestibodovými bezpečnostními pásy. Pro dosažení optimální teploty v kokpitu je vůz vybaven klimatizací.

Celková hmotnost vozu je 1390 kg. Je dlouhý 4743 mm při rozvoru náprav 2457 mm. Integrovaný pneumatický zvedák má tři výsuvné podpěry. Světlomety jsou LED.

Porsche 911 GT2 RS Clubsport bude možné objednávat za cenu 405 000 eur (10,5 milionu Kč) plus DPH. První vozy budou v prodeji v květnu 2019.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři