Audi připravilo modernizaci pro R8 LMS GT3

19.10.2018 06:59

Oddělení Audi Sport Customer Racing představilo modernizovanou verzi jednoho z nejúspěšnějších vozů kategorie GT3. Ve své nové podobě Audi R8 LMS GT3 vychází ještě lépe vstříc požadavkům zákaznických týmů po stránce techniky i provozních nákladů.

V oddělení Audi Sport Customer Racing představují každý rok jedno nové auto - v roce 2015 to byla druhá generace R8 LMS, v roce 2016 cestovní vůz RS3 LMS kategorie TCR a roku 2017 vůz R8 LMS pro kategorii GT4. Nyní přichází evoluční verze R8 LMS pro Gt3.

„Při vývoji evoluční podoby vozu jsme kladli větší pozornost zákazníkům a jejich potřebám. Ve fázi před začátkem konstrukčních prací druhé evoluce současné generace našeho modelu jsme se zaměřili na diskuze s našimi týmy,“ říká šéf oddělení Audi Sport Customer Racing Chris Reinke.

Během vývojových prací na nejnovější modernizaci se technici Audi Sport zaměřili na to, aby svým zákazníkům nabídli ještě lepší technický základ než dosud. Optimalizace aerodynamiky a chlazení zajišťuje větší konzistentnost chování za různých dynamických podmínek. Další oblastí zlepšení je zvýšená odolnost prvků převodného ústrojí.

Zatímco světlomety vypadají stejně jako u původního vozu z roku 2015, změnil se tvar okrajů předních nárazníků s doplněním dvěma prohnutými křidélky. Vzadu se na prahu za dveřmi objevil nasávací otvor NACA. Na voze zatím ještě jsou vnější zpětná zrcátka, ale v brzké době by je měly nahradit kamery.

Volant ve tvaru půlměsíce je zaplněn tlačítky a ovladači, takže vše od rozložení brzdného účinku přes radiovou komunikaci, omezovače rychlosti v boxech, láhve s pitím, nastavení protiprokluzového systému a ABS i dalších věcí má řidič snadno na dosah. Jezdci nyní mohou těžit i z instalace klimatizace, což ocení zvláště amatérští závodníci, kteří nemívají takovou kondici jako profesionálové a delší pobyt v horku má negativní vliv na jejich rychlost, schopnost koncentrace a stabilitu výkonnosti.

„Navrhli jsme aerodynamiku vozu tak, aby ovladatelnost zůstala velmi jasná v širokém rozsahu. Zaměřovali jsme se na oblasti, které jsou pro zákazníky důležité. Cílem nebylo dosáhnout co nejlepších časů na kolo, protože vyrovnání výkonnosti podle pravidla BoP (Balance of Performance) mezi vozy dvanácti značek beztak jakákoliv zlepšení eliminuje,“ upřesnil Reinke.

Motor V10 5,2 l DOHC převzatý ze sériového vozu má výkon v rozsahu 360 až 405 kW (489 až 552 k) v závislosti na velikosti restriktoru v sání. Restriktor je jedním z prvků, které se využívají při vyrovnávání výkonnosti podle BoP. Dalším je zmenšení objemu nádrže paliva, která pojala v základní podobě 120 l. Motor má i nadále servisní interval 10 000 km a generálku po 20 000 km.

Pro zákaznické týmy se modernizované doplňky pro Audi R8 LMS GT3 vyplatí jak z důvodu zlepšení výkonnosti při závodech, tak i ekonomicky díky prodloužení servisních intervalů pro spojku a převody. Úpravy lze dodatečně aplikovat i na stávající vozy.

Nová podoba R8 LMS GT3 byla představena na autosalonu v Paříži počátkem října a první vozy budou zákazníkům dodávány od listopadu za cenu 398 000 eur (bez DPH). Sada pro aktualizaci stávajících vozů přijde na 28 000 eur. Po nezbytné homologaci FIA budou vozy připraveny k závodnímu nasazení od ledna 2019.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři