Charly Lamm se rozloučí

11.09.2018 08:29

Legendární manažer týmu Schnitzer Charly Lamm, neodmyslitelná postava závodů cestovních a GT vozů všude tam, kde se angažuje značka BMW, oznámil, že na konci letošní sezony opustí svou funkci.

Od roku 1962 se na německých závodních tratích začali objevovat bratři Josef a Herbert Schnitzerové, jejichž nevlastní otec Karl Lamm provozoval dealerství a autoservis. V roce 1966 se Josef Schnitzer stal německým šampionem s BMW 2000ti, ale v roce 1968 oba bratři s vlastním závoděním skončili. Místo toho založili závodní tým, který od počátku používal vozy BMW. Kromě dealerství značky BMW a závodního týmu se sídlem v Mnichově založili ještě v Cáchách tuningovou firmu AC Schnitzer (AC značí Aachen).

Počátkem 70. let se do činnosti týmu zapojili i jejich nevlastní bratři Karl, neboli Charly, a Dieter Lammové. Poté, co v roce 1978 Josef Schnitzer zemřel po nehodě, se šéfem týmu stal Herbert Schnitzer. Veškerou činnost týmu na závodních tratích ale už dlouho měl v roli manažera Charly Lamm. Ten si brzy získal velký respekt, a stal se jednou z nejvýznamnějších osobností v zákulisí závodů cestovních vozů.

Tým Schnitzer sice byl partnerem mnichovské automobilky, ale zpočátku byl současně velkým soupeřem jejího továrního týmu, a to jak v evropském šampionátu cestovních vozů, tak v německém okruhovém mistrovství DRM. Po zavedení tzv. siluet (sk. 5) v roce 1976 tým pro BMW vyhrál závod mistrovství světa 1000 km na Nürburgringu, nicméně v letech 1977 a 1978 zkoušel i vůz Porsche a vlastní úpravu Toyoty Celica. Spolupráce s BMW nicméně pokračovala a v roce 1978 Schnitzer připravil BMW 320i Turbo s nímž Harald Ertl vyhrál německý okruhový šampionát DRM.

Schnitzer Motorsport se postupně stal hlavním reprezentantem BMW resp. BMW M. Pod vedením Charlyho Lamma získal v závodech cestovních vozů tři evropské tituly (1983 Dieter Quester, 1986 a 1988 Roberto Ravaglia), titul mistra světa v roce 1987 (Roberto Ravaglia) a opět vyhrál prestižní německý šampionát DTM (1989 Roberto Ravaglia). Rovněž získal tituly v britském, asijsko-pacifickém, japonském a německém šampionátu vozů Superturismo.

Činnost týmu se rozšířila i do závodů kategorie GT a Charly Lamm jej dovedl i do vytrvalostních závodů, kde pětkrát vyhrál 24 hodin na Nürburgringu a čtyřikrát dvacetičtyřhodinovku ve Spa. V roce 1999 měl tým Schnitzer na starosti i prototyp BMW V12 LMR, který pro BMW Motorsport postavil tým F1 Williams. Ten pod dohledem Charlyho Lamma vyhrál v absolutní pořadí 24 hodiny Le Mans.

V roce 2012 se pod novým jménem BMW Team Schnitzer stal součástí návratu bavorské automobilky do DTM a hned v prvním roce dovedl k titulu Bruna Spenglera.

Nyní 63letý Karl „Charly“ Lamm oficiálně oznámil, že na konci sezony opustí funkci manažera týmu Schnitzer Motorsport.

„Jen málo vedoucích týmů v motorsportu se může ohlédnout za svou kariérou a vidět tolik úžasných úspěchů a příběhů jako Charly Lamm. Spolu se Schnitzer Motorsportem dosáhl velké úspěchy a s vozy BMW vyhrával tituly po celém světě. Lamm se stal v motorsportu institucí. Proto jsme rádi, že i po odchodu z vedení týmu bude nadále spolupracovat s BMW Motorsportem v nové roli,“ uvedl šéf BMW Motorsportu Jens Marquardt.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři