Čínská auta do TCR

26.10.2018 06:59

Nově vytvořená společnost Geely Group Motorsport oznámila, že vstoupí do motoristického sportu se svým novým modelem Lynk & Co 03 v úpravě pro kategorii TCR. V příštím roce bude mít premiéru i ve světovém šampionátu FIA WTCR v barvách renomovaného týmu Cyan Racing.

Společnosti Lynk & Co. vznikla v roce 2015 jako nová značka koncernu Zhejiang Geely Holding Group. Zhejiang Geely Holding, který založil a řídí Li Shufu, je skutečnou štikou automobilového průmyslu posledních let. Je mateřskou firmou čínské automobilky Geely a od roku 2010 i švédské Volvo Car Group. Geely rovněž kontroluje anglickou společnost Manganese Bronze Holdings, výrobce známých londýnských taxi pod značkou London Taxi. Vstupem do malajsijské automobilky Proton Geely získalo rovněž kontrolu nad anglickým výrobcem sportovních vozů Lotus Cars. Geely ovládlo i výrobce létajících automobilů Terrafuglia a jako největší akcionář kontroluje 9,69 % akcií společnosti Daimler a je i největším akcionářem druhého největšího výrobce nákladních vozidel na světě Volvo AB!

Automobily Lynk & Co. byly navrženy s využitím platformy CMA (Compact Modular Architecture), vyvinuté ve spolupráci Geely se švédským Volvem, a používají i motory vyvinuté u Volvo Cars. Nová značka už prodává první vozy v Číně a intenzivně se připravuje na vstup do Evropy. Její vozy bude ve své továrně v belgickém Gentu vyrábět automobilka Volvo Cars.

Lynk & Co 03 TCR pohání dvoulitrový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem. Dosahuje největší výkon 257 kW (350 k) a točivý moment 420 Nm. Převodovka je šestirychlostní se sekvenčním řazením páčkami pod volantem. Brzdy mají kotouče s vnitřním chlazením - přední mají průměr 380 mm a šestipístkové čelisti, zatímco zadní mají průměr 278 mm a dvoupístkové čelisti. Vůz je dlouhý 4740 mm při rozvoru náprav 2760 mm a má hmotnost 1265 kg.

„Jedná se o první krok nově sestavené divize Geely Group Motorsport. Náš nový vůz Lynk & Co 03 TCR nabídneme i zákaznickým týmům jak pro národní, tak i mezinárodní šampionáty po celém světě v náročné konkurenci dalších světových značek,“ říká její šéf Alexander Murdzevski Schedvin. Pro zákaznické týmy bude Lynk & Co 03 TCR k dispozici za 130 000 eur s tím, že první vozy budou dodány počátkem roku 2019.

Oficiálním zástupcem značky se stane švédský Cyan Racing, tedy tým, který získal titul mistra světa FIA WTCC pro Volvo. Pod hlavičkou Lynk & Co Cyan Racing nasadí tři vozy. Hlavní jezdeckou hvězdou bude Švéd Thed Björk, který se v barvách Cyan Racingu stal v roce 2017 mistrem světa FIA WTCC a letos jezdí v novém šampionátu FIA WTCR s vozem Hyundai pro tým Yvana Müllera. Björk se vrátí ke Cyan Racingu, aby s ním absolvoval už sedmou sezonu.

Cyan Racing vznikl v roce 1996 původně pod jménem Polestar. Kromě závodní činnosti vyvinul i speciální vysokovýkonné verze vozů Volvo S60 a V60. V roce 2015 označení Polestar automobilka Volvo Cars převzala a posléze jej použila pro svou nově vytvořenou exkluzivní značku.

„Naším cílem je samozřejmě znovu získat mistrovský titul a spolu s Lynk & Co prověřit nové možnosti pro vysokovýkonné automobily. Využijeme k tomu veškeré naše zkušenosti z vývoje speciálních automobilů i ze závodní činnosti, které jsme získali během tisíců a tisíců najetých kol na závodních okruzích po celém světě za extrémních podmínek,“ říká šéf Cyan Racingu Christian Dahl.

Závodní program bude spuštěn souběžně s tím, jak se nový model Lynk & Co 03 dostane počátkem roku 2019 do prodeje. Současně bude představen i koncept speciální verze silničního vozu Lynk & Co 03 Cyan, který bude vycházet ze závodního vozu TCR a bude poháněn motorem o výkonu 368 kW (500 k).

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři