Claudia Hürtgenová se vrací do ADAC GT Masters

09.03.2018 07:55

Jedna z nejúspěšnějších německých závodnic Claudia Hürtgenová dostala od svého zaměstnavatele, automobilky BMW, svolení k návratu k závodům. Dohodla se s majitelem týmu RWT Racing Gerdem Beiselem, že bude jezdit ADAC GT Masters s jeho vozem Corvette C7 GT3-R.

Claudia Hürtgenová už v motokárách dokazovala, že je mimořádným talentem. Přes formuli Ford postoupila do německého šampionátu F3. Ten v roce 1993 měl jeden ze závodů jako doprovodný program Velké ceny Monaka. Zde po kolizi několika vozů skončil její monopost koly vzhůru, přičemž se jí dostala ruka pod ochranný oblouk. Vážné zranění ruky zastavilo rozlet mladé závodnice k nejvyšším kategoriím.

Claudia se nevzdala a po dvou letech se vrátila k závodům cestovních aut. Později přešla k vozům GT a prototypům. Úspěšně závodila v nejrůznějších šampionátech v Evropě i v zámoří, čtyřikrát startovala také v Le Mans. Při Historic Grand Prix se v roce 2000 za volantem Maserati vrátila do ulic Monaka.

V letech 2003 a 2004 Claudia Hürtgenová získala s BMW od Schubert Motorsportu titul v německém šampionátu cestovních vozů Deutsche Tourenwagen Challenge. V roce 2005 jako druhá žena po Sabine Schmitzové získala se Schubertovým BMW také titul v německém vytrvalostním šampionátu VLN, který se jezdí na Severní smyčce Nürburgringu. V roce 2006 startovala v závodu 24 hodin na Nürburgringu se dvěma vozy BMW 120d, přičemž s tím úspěšnějším skončila pátá poté, co odřídila na Severní smyčce celkem 11 hodin!

V letech 2009 až 2016 Claudia Hürtgenová startovala v ADAC GT Masters, kde vyhrála celkem sedm závodů. Je tedy nejúspěšnější ženou v historii tohoto šampionátu a patří k nejúspěšnějším i v porovnání s muži. Stále více času ovšem věnovala práci testovací řidičky u BMW v oddělení M. Významnou měrou se podílela například na vývoji vozů Z4 GT3 a M6 GT3. Nyní dostala od svého zaměstnavatele souhlas s návratem k závodům, a to dokonce s cizí značkou. Dohodla se proto s Gerdem Beiselem, že usedne do jednoho z vozů Corvette C7 GT3-R připraveným u Callaway Competition a poháněným nepřeplňovaným motorem V8 6,2 l o výkonu kolem 440 kW (600 k) při hmotnosti 1240 kg. Se stejným vozem vloni získal titul Jules Gounon.

Druhým jezdcem týmu RWT Racing bude, stejně jako vloni, zkušený Sven Barth. Tým z Eberbachu letos absolvuje ADAC GT Masters už popáté.

„Mám moc ráda velmi těsné souboje v kvalifikaci, kde často 20 vozů dělí pouhá sekunda nebo sekunda a půl. Ale celý formát šampionátu je skvělý. Od pátku do neděle je zde vynikající program nejen pro diváky, ale i pro závodníky a celý tým. Myslím, že Corvette se bude chovat úplně jinak než BMW Z3 GT3, které beru tak trochu jako svoje dítě, protože jsem se šest let podílela na jeho vývoji. Každopádně bych se letos chtěla nejméně jednou probojovat na stupně vítězů a samozřejmě chceme spolu se Svenem bojovat o vítězství v hodnocení týmů,“ říká bavorská závodnice. Jak se jí bude dařit, se fanoušci mohou přesvědčit už 27. až 29. dubna, kdy se druhý letošní podnik ADAC GT Masters poprvé pojede na autodromu v Mostě.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři

zavřít