Ford Mustang GT4 - závodní auto pro všechny

27.03.2017 13:22

Ze sériového Fordu Mustang odvozený závodní Ford Shelby GT350R-C vloni ve své první sezoně vyhrál šest závodů a triumfoval v severoamerickém šampionátu IMSA SportsCar Challenge. Divize Ford Performance si jej proto vzala za základ pro nový klientský závodní vůz kategorie GT4.

Kategorie GT4 byla vytvořena, aby umožnila cenově dostupné závodní vyžití jezdcům, kteří nejsou profesionálními závodníky. FIA a organizace SRO vozy GT4 testuje a poté pro každý stanoví určitá omezení, která mají zajistit vyrovnané výkonnostní parametry pro všechny. Po homologaci už se na vozech nesmějí dělat žádné další úpravy. Smějí se používat jen schválené pneumatiky Pirelli nebo Continental. Vozy poté splňují pravidla pro nejrůznější závodní série pořádané po celém světě.

Stejně jako technika mají svá přesně stanovená kritéria i amatérští závodníci, kteří smějí s vozy této kategorie jezdit.

Atraktivní novinkou kategorie GT4 je Ford Mustang GT4 připravený v divizi Ford Performance ve spolupráci s Multimatic Motorsports. Tento vůz se může zúčastnit Evropské série GT4, Pirelli World Challenge, IMSA SportsCar Challenge a národních šampionátů, mj. i německého ADAC GT Masters, či vytrvalostních závodů včetně čtyřiadvacetihodinovek na Nürburgringu nebo ve Spa.

Ford Mustang GT4 pohání nepřeplňovaný motor V8 DOHC 5,2 l naladěný ve firmě Roush Yates Engines podle homologačních pravidel kategorie GT4. Přenos točivého momentu přes závodní spojku ZF zajišťuje šestirychlostní sekvenčně řazená převodovka Holinger s pneumatickým ovládáním.

Tlumiče pérování jsou Multimatic DSSV (Dynamic Suspension Spool Valve). Přední i zadní nápravu doplňují stabilizátory Multimatic. Brzdové kotouče i šestipístkové brzdové třmeny nesou značku Brembo. Kovaná kola Forgeline z lehké slitiny mají rozměr 18x11“

Aerodynamiku zlepšují zadní přítlačná plocha, přední spoiler, ventilační otvory v kapotě motoru, aerodynamická křidélka po stranách předního nárazníku a difuzor pod zádí vozu.

V interiéru najdeme závodní přístrojový panel MoTeC. Mustang GT4 samozřejmě má ochranný rám v souladu s předpisy FIA.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři