Honda vstupuje do světa GT3

29.08.2017 18:09

Honda je další značkou, která rozšiřuje své sportovní aktivity i do kategorie GT3. S vozem NSX, vyvinutým v Itálii, se bude od roku 2018 angažovat po celém světě, v Severní Americe pak se svou exkluzivní značkou Acura.

Nová Honda NSX GT3 bude dodávána zákazníkům z celého světa. Nosná struktura z hliníku s ocelovou střechou a motory se budou vyrábět souběžně se sériovou produkcí modelu NSX v Ohiu v USA. Montáž závodních verzí včetně vestavění bezpečnostního rámu z Cr-Mo trubek ale bude probíhat v Itálii u firmy JAS Motorsport, která je dlouholetým partnerem Hondy v motoristickém sportu. JAS Motorsport pro Hondu vyvinul závodní verze modelu Civic jak pro mistrovství světa WTCC, kde také zajišťuje jejich účast, tak pro klientské šampionáty v kategorii TCR.

JAS Motorsport bude poskytovat podporu soukromých týmů v Evropě, Asii a Jižní Americe, zatímco v Severní Americe bude vše zabezpečovat oddělení Honda Performance Development (HPD) a vozy budou používat jméno exkluzivní značky Acura. V Japonsku převezme servis vozů pod svá křídla M-TEC (tedy firmy Mugen), která bude pomáhat s údržbou motorů i pro čínské klienty.

Ve Spojených státech se už vůz Acura NSX GT3 úspěšně prezentoval v závodech šampionátu IMSA SportsCar a dosáhl tam první vítězství. Nyní se tedy tento program rozšiřuje do celého světa včetně evropské Blancpain GT Serie, 24 hodinových závodů na Nürburgringu a ve Spa-Francorchamps, severoamerické Pirelli World Challenge, GT sérií v Asii a Austrálii, kategorie Super GT v GT300 v Japonsku, Intercontinental GT Challenge a mnoha dalších. Prvních 12 vozů bude připraveno pro zákazníky tak, aby stihly začátek sezony 2018 počínaje lednovou čtyřiadvacetihodinovkou v Daytoně.

Vůz NSX GT3 byl navržen v oddělení Honda R&D v Japonsku ve spolupráci s techniky JAS Motorsportu v Miláně. Od roku 2015 se s prototypy najezdilo 85 000 testovacích km. Motor vychází ze sériového V6 3,5 l twin turbo. Používá stejný blok, hlavy, ventilový rozvod, klikový hřídel, písty a mazání se suchou skříní. Výkon bude záležet na definitivním nastavení podle vyrovnání výkonnosti vozu v souladu s předpisy FIA BOP (Balance of Performance). Přes šestirychlostní sekvenčně řazenou převodovku XTrac jsou poháněna zadní kola. Dalšími dodavateli jsou ZF/Sachs (spojka), Pankl (hnací hřídele), Brembo (brzdy), Bosch (ABS) a Sachs (tlumiče pérování). Vůz má délku 4612 mm při rozvoru náprav 2630 mm a pohotovostní hmotnost 1240 kg.

Vývoj závodní verze se zaměřil na podvozek a úpravy aerodynamiky. Vůz s karoserií z uhlíkového kompozitu má při odběru u JAS Motorsportu základní cenu 465 000 eur.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři

zavřít