Lamborghini připravilo nový Huracán GT3 Evo

21.09.2018 08:55

Automobilka Lamborghini na Nürburgringu předvedla novou závodní verzi modelu Huracán GT3 Evo. S těmito vozy budou zákaznické týmy automobilky ze Sant`Agata Bolognese závodit v následujících třech sezonách.

Stávající Lamborghini Huracán GT3 je velmi úspěšným automobilem, který dosáhl mnoha vítězství, včetně 24hodinovky v Daytoně a 12hodinovky v Sebringu, a získal celkem 12 mistrovských titulů. Jenže vývoj v kategorii GT3 se nezastavil. Nově realizované úpravy přinesou významná zlepšení.

„Nový Huracán GT3 Evo je výsledkem zkušeností, které jsme shromáždili během uplynulých tří let na nejrůznějších závodních okruzích po celém světě. Naším cílem bylo učinit vůz snadněji ovladatelný a předvídatelnější pro neprofesionální jezdce a snížit náklady pro týmy,“ uvedl šéf Lamborghini Motorsportu Giorgio Sanna.

Automobilka Automobili Lamborghini sice zatím pozdržuje projekt vývoje vozu pro vrcholnou kategorii GTE, nicméně i nadále se aktivně angažuje v kategorii GT3, kde pomáhá mnoha svým zákaznickým týmům po celém světě. Modernizaci vozu GT3 měla na starosti divize Lamborghini Squadra Corse.

Evoluce zahrnuje nově zkonstruovaný vestavěný ochranný oblouk, zlepšila se aerodynamika, řízení dostalo nový elektrický posilovač, který se už osvědčil ve voze Huracán Super Trofeo Evo, nové je ABS od firmy Bosch, motor doznal řady vylepšení a pozměněna byla konstrukce zavěšení kol - to vše ve snaze učinit vůz pro neprofesionální závodníky pohodlnější a snáz zvladatelný. Současně bylo cílem snížit opotřebení pneumatik během vytrvalostních závodů.

Upravená konstrukce ochranného oblouku přinesla usnadnění nástupu do vozu, což zejména pro závodníky vyššího vzrůstu zjednoduší střídání během závodů. Ti navíc ocení i větší prostor pro hlavu. Pro zvýšení bezpečnosti je ve dveřích jezdce nově předepsaná tlumící pěna, ovšem panely zabraňující průniku nebyly použity, protože ty jsou požadovány jen pro zcela nové vozy.

Aerodynamika se zlepšovala na základě měření v aerodynamickém tunelu společnosti Dallara. Cílem bylo především učinit chování vozu mnohem předvídatelnější v rychlých i pomalých zatáčkách. Podle technika Lamborghini Automobili odpovědného za motorsport Leonarda Galanteho práce na aerodynamice přinesly posun vyváženosti o 10 % dopředu, zlepšení stability a snížení citlivosti na náklon vozu.

Významnou změnou v evoluční podobě je nový design zadního přítlačného křídla, které je lehčí. Přitom má podstatně tužší konstrukci a lépe reaguje na proud vzduchu přicházející ze strany a při obtékání horní části karoserie.

Modifikace motoru V10 5,2 l se zaměřily na zvýšení výkonu v nižších otáčkách a zlepšení jeho účinnosti. Skutečně klíčové ale jsou úpravy konstrukce zavěšení zadních kol. Nový tvar náboje kola a svislé podpěry umožňuje výměnu hnacího hřídele bez nutnosti demontovat zavěšení kola. Stačí jen povolit pět šroubů.

Nový vůz už je možné objednávat a dodávat se bude i sada umožňující přestavbu stávajícího vozu na novou specifikaci. Oficiální závodní premiéra Huracánu GT3 Evo se odehraje v lednu 2019 při 24 hodinách v Daytona Beach.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři