Lausitzring končí s motoristickým sportem

28.07.2017 09:41

Východoněmecký areál EuroSpeedway bude na konci sezony 2017 uzavřen pro veřejnost a veškeré sportovní aktivity. Novým majitelem areálu se totiž stala německá organizace DEKRA, která jej chce proměnit v testovací areál pro vývoj inovací pro automobilový průmysl.

Vedení společnosti DEKRA oznámilo, že od 1. listopadu 2017 převezme závodní areál EuroSpeedway, známý víc jako Lausitzring (Lužický okruh). DEKRA už zde provozuje testovací areál. Nyní své aktivity dále rozšíří, avizovala, že závodní trať promění ve zkušební areál zaměřený především na testování autonomních vozidel.

EuroSpeedway je jednou ze dvou evropských tratí zahrnujících rychlostní ovál - tou druhou je britský Rockingham. Závodní areál zahájil činnost v roce 2000. Konalo se zde mnoho významných mezinárodních i národních podniků včetně pravidelných závodů šampionátů jako DTM, ADAC GT Masters, mistrovství světa superbiků a také dvou závodů amerického mistrovství Champ Car. Unikátní byly závody F3 na rychlostním oválu. Závodit sem jezdili i naši závodníci v rámci různých šampionátů. Srpnový závod mistrovství světa superbiků bude posledním podnikem motoristického sportu, který se zde uskuteční.

V roce 2001 zde při závodě ChampCar těžce havaroval Alessandro Zanardi a přišel o obě nohy. Dokázal se ale vrátit a o dva roky později na Lausitzringu znovu usedl do kokpitu závodního vozu. Rovněž v roce 2001 na přilehlé testovací dráze při rychlostních testech havaroval vítěz pěti velkých cen F1 Michele Alboreto s vozem Audi R8 a po nárazu do zdi zahynul.

Areál nedaleko Drážďan byl vybudován v prostoru bývalého povrchového hnědouhelného dolu. Má formu rychlostního oválu trojúhelníkovitého tvaru se třemi mírně klopenými zatáčkami a délkou dvě míle (3,256 km). Uvnitř oválu je několik zatáček umožňujících vytvoření různých variant silničního okruhu - automobilového se 14 zatáčkami a délkou 4,345 km nebo motocyklového se 13 zatáčkami a délkou 4,297 km. Ovál obklopují tribuny pro 120 000 diváků, kteří mají odevšad vynikající přehled o veškerém dění. Vedle trati se nachází testovací rychlostní ovál se dvěma rovinkami a dvěma klopenými zatáčkami, který se ale nikdy nevyužíval k závodům. Stejně tak se nikdy nejezdilo na okruhu dlouhém 11 km vytvořeném úplným propojením všech možných tratí, který se měl používat pro vytrvalostní závody.

Tribuny Lausitzringu byly několikrát využity i pro velké koncerty (například skupinou Die Puhdys z bývalé NDR), naposledy ale v roce 2006. Třikrát se zde také konal letecký závod Red Bull Air Race.

Ing. Vladimír Rybecký, foto: Presseportal


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři