Škoda Octavia Cup: Sezonu 2017 bude nejlepší zrušit

25.08.2017 14:47

Promotér seriálu Škoda Octavia Cup (ŠOC) v předchozích dnech obdržel dotaz jednoho z týmů, zda vůbec má smysl letos startovat, když je možné, že by se jezdci raději důkladně seznámili s upgradovanou technikou prostřednictvím testů, než nastoupí do závodního režimu. Sonda mezi ostatními týmy ukázala, že názor „nestartovat na poslední chvíli“ v rodině ŠOC převládá. Tyto týmy souhlasí se scénářem, že letošní kredit, a to jak finanční, tak smluvní, přesunou do sezony 2018.

Nový prototyp je v tuto chvíli téměř připraven, dolaďují se jen poslední detaily. Práce na ostatních autech ŠOC pokračují. Zejména jde o přenesení nové technické koncepce do ostatních aut. Vše by mělo být na závěr vyzkoušeno na dvou promotérských vozech zátěžovým testem Petra Fulína, který se zaměří nejen na výdrž, ale bude auta i porovnávat. Jedním z prioritních cílů je mít 20 absolutně stejných aut, což je základním předpokladem každého kvalitního cupového šampionátu a ŠOC nebude v sezoně 2018 výjimkou.  Na vývoji prototypu auta s novým řídicím systémem nadále pracují německé firmy LMS Engineering a Bosch Motorsport.

Promotér ŠOC Josef Zajíček se k vzniklé situaci vyjádřil následovně: „Momentálně intenzivně pracujeme na tom, aby se během závodního víkendu v Mostě při ETRC představil alespoň prototyp s novým koncepčním řešením. Tento plán se zdá být reálný. S otazníkem zatím zůstává náš další záměr nabídnout našim závodníkům v letošním roce alespoň jeden plnohodnotný závod. My i naši dodavatelé intenzivně pracujeme na tom, abychom auta připravili do finále série ETCC, které se uskuteční druhý říjnový víkend na okruhu v Mostě. V tuto chvíli nemůžu slíbit víc, než že pro to uděláme maximum. I kdyby tento plán nevyšel, stávající, ale i noví jezdci budou mít příležitost si na podzim v Mostě vyzkoušet upgradovanou techniku prostřednictvím seznamovacího testu. Chtěl bych všem jezdcům a týmům poděkovat za jejich součinnost, konstruktivní přístup a za důvěru, kterou v nás vkládají. Věřím, že se jezdci již na podzim přesvědčí na vlastní kůži, že rozhodnutí o zrušení sezony bylo strategické a správné, byť tak na první pohled možná nemuselo působit.“

Mezi týmy, které s tímto scénářem souhlasí, je například Apex Racing, jehož jezdec se stal vítězem celé sezony 2016: „Považuji to za logický krok. Letošní sezona je již v takovém stádiu, že bychom se jen obtížně a velmi narychlo s autem seznamovali. Naši partneři situaci již pochopili a my se přimlouváme k řešení letošní sezonu zrušit, převzít si novou techniku a mít dostatečný časový prostor se na příští sezonu profesionálně připravit,“ uvedl Zoltan Levai, majitel týmu.

Podobný názor má také Tomáš Pekař z týmu Carpek Service, který v loňské sezoně skončil celkově druhý: „Jsem především závodník, takže bych logicky raději závodil. Podle informací bychom asi část sezony zvládli, ale preferuji si auta v dílně projít, seznámit se s novými komponenty a zároveň se s autem i jezdecky sžít. Vítám fakt, že na podzim proběhne seznamovací  test, který doufám vlije mně i kolegům optimismus do žil, což my jezdci i celý cup před zimní pauzou potřebujeme,“ dodává s úsměvem mělnický jezdec.

http://www.octaviacup.cz/


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři