Buggyra se na Hungaroringu představí v plné síle

25.08.2017 09:39

Po měsíční pauze následující po slovenské premiéře čekají na nejrychlejší truckery starého kontinentu hned dva závodní víkendy v řadě. Nejdříve se bude o body a poháry bojovat na Hungaroringu, poté přijde na řadu českými fanoušky toužebně očekávaný Most.

Lacka doplní Vršecký

Do Maďarska dorazí Buggyra poprvé od roku 2009 s cílem ubránit dvě průběžná vedení. Individuální šampionát zatím ovládá s přehledem Adam Lacko, zatímco návrat Vršeckého stačil k průběžnému vedení v Poháru konstruktérů. „Řeším příjemné starosti, každopádně nemá cenu zastírat, že v této chvíli je pro nás prioritou titul Adama Lacka, na který čeká Buggyra skoro osm let,“ prozradil týmový manažer Jan Kalivoda, který vzhledem k vývoji týmové soutěže nominoval opět Davida Vršeckého. „I když se David s Adamem, představili, jak jinak, než vítězně v Číně a spoustu času zabrala Silk Way Rally, během pauzy mezi Slovakiaringem a Hungaroringem, se pracovalo na několika technických změnách, které chce David vyzkoušet během ostrého závodu. A pokud se nestane nic nečekaného, bude startovat i v Mostě. V opačném případě bychom se museli někde zabarikádovat před jeho fanoušky.“

Závod na maďarské půdě se zapíše do historie i skutečností, že snad poprvé za posledních třicet let nefiguruje mezi třemi nejlepšími žádný jezdec na MAN. „Kdo by to ještě loni řekl? Ale také o tom je truckracing. Jsem přesvědčen o tom, že je to ku prospěchu věci, my ale teď MAN opravdu neřešíme,“ konstatuje Honza.

Adam se německému repete nebrání

Stejně jako loni přijede Adam Lacko na Hungaroring v roli průběžného lídra. Na rozdíl od loňska lze ovšem s pravděpodobností hraničící s jistou říct, že o vedení nepřijde. Jeho náskok na domácího Kisse totiž činí 43 bodů. „Sedmnáct bodů snad dám, nicméně moje ambice byly, jsou a budou vyšší,“ říká Adam se smíchem. „Na Slovakiaringu jsem sice nenavázal na předchozí výhry z Misana a Nürburgringu, ale rozhodně nemíním slevit ze svých cílů v podobě zisku titulu.“

I přes velký náskok Adam odmítá přehnané taktizování. „Domácí publikum Norberta požene kupředu, bude se chtít předvést. Ale stejné to bylo i na Nüburgringu. Opakování výsledku z Německa se rozhodně nebráním.“ Podle Adama nabídne úzký, k předjíždění nepříliš vhodný okruh hodně soubojů. „Mezi druhým Norbertem Kissem a třetí Steffi Halm je rozdíl pouhých šest bodů. Mezi nimi Jochen. Strašně důležité budou měřeného tréninky, zatímco závody s handicapovým startem budou o přežití.“

Vršecký se těší na výzvy

Přestože David Vršecký startoval pouze ve dvou závodech, ve kterých měl, jak sám přiznává, k mistrovské formě daleko, splnil na Slovensku dílčí cíl a je v první desítce. „Ve srovnání s Nürburgringem jsem bral na Slovakiaringu více, než dvojnásobný počet bodů. Pokud by to takto pokračovalo nadále, byl bych tomu rád,“ potvrdil dvojnásobný mistr Evropy, který se na svém facebookovém profilu vyjádřil ve smyslu, že se v Maďarsku hodlá rozjet před Mostem. „Vedení v Poháru konstruktérů je z 90%, zásluhou, Adama Lacka. I když Maďarsko bude spíše o tom, jak mu připravit na závěr sezóny nejlepší auto, hodlám do týmové kasy přispět podstatně více, než tomu bylo doposud.“

Ve stejné chvíli však David, který kráčí k druhému titulu truckového mistra Číny, připouští, že to nebude snadné. „Jak už jsem říkal, člověk vynechá jednu sezónu a pak se nestačí divit, kam se závodění v Evropě posunulo. O to větší výzvy stojí přede mnou.“

Stav ME tahačů 2017 před Hungaroringem

Jezdci: 1. Adam Lacko (Česko/Buggyra) 182, 2. Norbert Kiss (Maďarsko/Mercedes) 139, 3. Jochen Hahn (Německo/Iveco) 135, 4. Stephanie Halm (Německo/MAN) 133, 5. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 109, 6. Gerd Körber (Německo/Iveco) 78…10. David Vršecký (Česko/Buggyra) 28

Pohár konstruktérů: 1. Buggyra Racing 1969 (Lacko/Vršecký, Buggyra) 230, 2. Die Bullen vom Iveco Magirus (Hahn/Körber, Iveco) 222, 3. Team Reinert Adventure (Lenz/Halm, MAN) 216

Buggyra Media


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři