Komentátor víkendu The Most Classic & Histo Cup Martin Straka doporučuje

03.10.2022 20:15

Mezinárodní šampionát Histo Cup nabízí pestrou mozaiku kategorií, ovšem hlavními jsou kubatury „Anhang K“ a „STW“. Z nich vybíráme tři skutečné hvězdy, které se svými jedinečnými automobily potvrdily svou účast v Mostě.



Začneme domácím Davidem Bečvářem. Absolutní vítěz Histo Cupu 2015 a několikanásobný šampion „Anhang K“ řídí Jaguara XJS. Jde o repliku vozu stáje Tom Walkinshaw Racing z roku 1984, kdy britský tým ovládl ME cestovních automobilů včetně vítězství v Grand Prix Brno nebo ve 24h Spa Francorchamps. Dvanáct válců, přes pět litrů objem a výkon nad čtyři sta koní. „Je to radost, že našeho Kocoura po letech závodění v Brně vypustíme i na mostecké závodiště. Věřím, že pro diváky to bude poutavé. Jak na pohled, tak zároveň pro zážitek ze zvuku silného auta,“ těší se David Bečvář.



Zakladatel Histo Cupu Michael Steffny je také závodníkem, ovšem helmu si nasazuje jen výjimečně. Letos tomu tak bylo jen jednou, na domácím Salzburgringu, druhou zastávkou bude právě finále sezony v Mostě. „V Mostě pojedu, to je jasné!“ těší se Steffny. Jeho vůz je podobně mimořádný jako Bečvářův. Jde o BMW 320 Group 5, které se proslavilo hlavně v Deutsche Rennsport Meisterschaft. Steffnyho speciál je navíc v barvách tovární stáje BMW Junior Team, která úspěšně vtrhla na scénu v roce 1977. Tehdejší soupisku tvořili pozdější piloti F1 Marc Surer, Manfred Winkelhock a Eddie Cheever. Auto je originál ze sezóny 1977, přestavěné v roce 2006. Motor M88, takže šestiválec, tři a půl litru, model 1984.






A na závěr hvězdného trojlístku kousek Ameriky. Co kousek, pořádný kus! Osmilitrový osmiválec, a více než sedm set koní, to je Pontiac Firebird Trans Am Švýcara Rogera Bolligera. Tohle hromobití na kolech je ozdobou každého závodního víkendu, a protože pilot jezdí i jiné série po celém světě, mostecká účast amerického monstra je dalším svátkem na sklonku sezóny 2022. „Most si nemůžu nechat ujít, vždyť jsem tam nikdy nebyl! Miluju poznávat nová závodiště,“ říká Roger Bolliger.

Další info a registrace na The Most CLASSIC pro majitele klasických automobilů zde.

text+foto: Martin Straka




Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři