Máj bude v Mostě nostalgický, autodrom zaplaví naleštěné veterány

13.02.2017 14:52

Oslava automobilové historie zpestří letošní májové dny v Mostě. Součástí premiérového závodu The Most Historic Grand Prix, který se na velkém okruhu autodromu uskuteční o víkendu 12. až 14. května, bude totiž i sraz majitelů historických vozidel. Své nablýskané veterány vystaví dychtivým zrakům návštěvníků na plochách polygonu. K vidění budou auta a motocykly nejrůznějších značek a stáří, nejmladší exempláře však nesmějí být vyrobeny před rokem 1987.

Posádka historického vozidla, která se srazu zúčastní, získá dvě vstupenky na tribunu, jež platí také do depa závodních strojů. Může se těšit na stylové občerstvení a čeká ji také setkání s legendárními osobnostmi automobilového sportu. „Posádky se rovněž mohou zapojit do pokusu o rekord v co největším počtu historických vozů v jeden okamžik na závodní dráze. Show se uskuteční v neděli po skončení posledního závodu. Účastníci srazu se svými veterány se seřadí za zaváděcím vozem a objedou spanilé kolečko,“ upřesnila eventová manažerka společnosti AUTODROM MOST Veronika Raková.

Zájemci o sraz se zaregistrují prostřednictvím vyplněné přihlášky, kterou najdou zde. Vyplněný formulář pak pořadatel přijímá na e-mailové nebo poštovní adrese rakova@autodrom-most.cz; Ing. Veronika Raková, Hořanská cesta 205, Most, PSČ 434 01. Více informací o srazu také na tel.: 702 143 084.

The Most Historic Grand Prix slibuje divákům podle Rakové nevšední zážitek. Kromě vlastních závodů, při nichž bude veřejnosti přístupné i zázemí týmů v servisní zóně s možností detailně se seznámit s dobovou závodní technikou, se mohou těšit na bohatý a pestrý doprovodný program. Patří k němu například oblíbené letecké akrobatické vystoupení, taxijízdy v historickém autě či offroadovém speciálu či vyhlídkové lety vrtulníkem.

„Nezapomínáme pochopitelně na naše nejmladší návštěvníky, základnu se zajímavým zábavným programem budou mít na dětském dopravním hřišti. V celém areálu pak nebude chybět dostatečný výběr nejrůznějšího občerstvení, a to včetně alkoholických i nealkoholických nápojů,“ upřesnila Raková.

Upozornila, že paddock se závodní dráhou je propojen s diváckým svahem a navazujícími plochami polygonu pěším podchodem, který však není bezbariérový. Přesun mezi oběma zabere do sedmi minut času.

Majitelé, kteří přivezou veterána na přívěsu, jej mohou odstavit uvnitř areálu ve vyhrazeném prostoru za vjezdovou bránou na polygon. „Obytný přívěs nebo servisní vůz může jeho majitel umístit u vystavovaného vozidla, musí však dbát pokynů pořadatele. V obytném přívěsu mohou účastníci srazu i přespat. Znovu platí, že přívěs či stan musí být umístěný tak, aby nerušil koncepci expozice,“ doplnila Raková.

Hlavním závodem The Most Historic Grand Prix bude FIA Lurani Trophy pro vozy formule Junior z padesátých a šedesátých let. Jejich jezdci bojují o titul mistra Evropy. Dále se v samostatném závodě představí vozy Historic Grand Prix Cars Association. Jsou to vozy velkých cen z let 1930 - 1960 a z let 1961 – 1965. Britské vozy Grand Turismo pak diváky potěší v závodě Triumph Competition and British HTGT. Uvidí známé GT vozy značek MG, Morgan, Triumph, Lotus a další. V závodě o pohár ADAC HAIGO si to rozdají formulové i cestovní vozy bývalého Poháru míru a přátelství socialistických zemí, a to formule Easter, Mondial a cestovní vozy značek Škoda, VAZ Žiguli, Melkus nebo Trabant.

Bohatý program závodního víkendu doplní jízda pravidelnosti českých závodní vozů, kde se představí tovární speciály a především vozy individuálních konstrukcí.

 


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři