Ohlédnutí za sezonou 2015: Novinky na autodromu
Nejprestižnější a nejnavštěvovanější podnik mosteckého autodromu, kterým je každoročně na konci srpna pod názvem Czech Truck Prix závodní víkend evropského šampionátu okruhových tahačů (FIA ETRC), změnil v sezoně 2015 své logo. Důvodem bylo sladit design firmy po nástupu nového vedení a dát mu jednoduchý, srozumitelný, ale originální výraz značky Autodrom Most. Důstojného zázemí se pak jezdci a týmy dočkali ve zcela nových servisních boxech v paddocku autodromu.
Domácím divákům zpříjemnili oba víkendové dny Czech Truck Prix před šesti lety čeští jezdci z týmu Buggyra Racing, díky jejich výkonům fanoušci slyšeli v sobotu i v neděli českou hymnu. Zatímco v sobotu nedal soupeřům šanci David Vršecký, jehož z druhého místa jistil stájový kolega Adam Lacko, v neděli si jezdci obě nejvyšší příčky na stupních vítězů vyměnili.
Management autodromu ale představil v sezoně 2015 řadu dalších novinek, které se postupně vžily a zpestřují každoroční kalendář o zajímavé a fanoušky a milovníky motorismu vítané akce. Premiéru tak mělo například Autoshow a Motoshow. Autodrom jimi zahájil na konci března, respektive začátku dubna sezonu. Vedle pestrého doprovodného programu pro dospělé i děti zahrnovala celodenní show také volné jízdy ve vlastním voze nebo motocyklu po velkém závodním okruhu pro zájemce z řad veřejnosti. Volné jízdy se od té doby těší značné popularitě, možnost vyzkoušet si limity svého vozidla a své řidičské umění na závodní dráze stále láká.
Vyznavači vozidel jedné stopy pak jistě přivítali možnost sledovat živě i umění jednoho z nejlepších českých motocyklových jezdců Lukáše Peška. V Mostě patřil v červenci 2015 k favoritům evropského šampionátu silničních motocyklů ve třídě 250 ccm, jehož součástí byl seriál Alpe Adria/IMRC. Na start se postavilo v jednotlivých kategoriích na 160 jezdců.
Premiéru si v Mostě v létě 2015 odbyla soutěž Formula Student. Na výcvikové plochy polygonu v areálu autodromu se sjely mezinárodní týmy studentů z technických vysokých škol. Zadáním soutěže je vývoj vozu formulového typu pro víkendového neprofesionálního závodníka. Soutěž je často označována jako inženýrská, což odráží její filosofii: vytvořit studentům prostředí pro jejich rozvoj během studia a zlepšit jejich přípravu na praxi. Z toho důvodu týmy nesoutěží pouze na trati, ale také před odbornými komisemi, které prověřují jejich vozy z hlediska technické vyspělosti, ceny i prodejního potenciálu.
Zaměstnanci autodromu si vyzkoušeli i netradiční pořadatelskou roli, a to uspořádáním závodu v rally sprintu. V areálu autodromu to byla nevšední výzva, se kterou se ale popasovali se ctí a připravili divákům jedinečnou podívanou.
Sezona 2015 se zapsala do historie také zahájením rekonstrukce asfaltového povrchu a obrubníků velkého závodního okruhu. V současné době už nový asfalt pokrývá bezmála celou trať s výjimkou cílové rovinky.
Další články
- Ohlédnutí za sezonou 2015: Novinky na autodromu (19.04.2021)
- Nadační fond podpořil zdravotníky. Poděkoval tak za jejich péči (16.04.2021)
- Autodrom hledá nové traťové komisaře, muže i ženy (26.03.2021)
- Ve virtuálním seriálu NASCAR nechybí ani mostecký autodrom (17.03.2021)
- Sezona 2016 patřila 33. výročí založení okruhu a premiéře poháru DMV (11.03.2021)