Soutěže amatérských jezdců gradují, obě mají nového lídra

15.08.2016 16:32

Soutěž Automotoklubu Most s podporou Českého olympijského výboru a Autoklubu České republiky „Hledá se nový okruhový šampion“ pro mladé muže a ženy od 15 do 27 let pokračovala dalšími jízdami. Zájem termín od termínu vzrůstá, v neděli 14. srpna se za volantem vlastního vozu či zapůjčeného safety caru Renault Clio RS vystřídaly další desítky adeptů na vítězství. Už ve čtvrtek 11. srpna byly k vidění i souboje jezdců v soutěži The Most Challenge. Obě klání přinesla velmi kvalitní výkony, o čemž svědčí i výměna na postu průběžných lídrů, a tedy nové rekordy v čase na jedno kolo malého, respektive velkého závodního okruhu.

Další termín soutěže pro budoucí okruhové šampiony je vypsán už na pátek 19. srpna, pojede se od 09:00 do 13:00 a od 14:00 do 18:00 hodin. „Zveme všechny mladé lidi, aby se do naší soutěže zapojili. Motivací jsou kromě adrenalinového zážitku určitě i velmi zajímavé ceny pro ty nejlepší. Navíc tři nejrychlejší jezdci dne získají vstupenky na závody evropského šampionátu tahačů Czech Truck Prix, které autodrom hostí 3. a 4. září,“ láká mladé jezdce členka výboru mosteckého automotoklubu a obchodní a marketingová ředitelka společnosti AUTODROM MOST Jana Svobodová.

Automobily pro soutěž o šampiona organizátoři rozdělili do čtyř skupin podle poměru hmotnosti a výkonu, safety car na divokou kartu pak tvoří samostatnou kategorii. Z každé skupiny postupuje do 2. kola soutěže 25 jezdců s nejlepšími dosaženými časy, na divokou kartu s vozem Renault Clio RS pak pět jezdců s nejlepšími časy. Ve 2. kole tak svede souboj 105 mladých mužů či žen.

„Auta jsou zařazena do skupin od N1 do N4. V poslední jmenované ale zatím nefiguruje žádný soutěžíci. Pokud tedy v některé z kategorií nenaplníme počet postupujících, mají šanci jezdci z ostatních skupin. Může se tak stát, že místo 25 postoupí z každé skupiny do 2. kola soutěže více jezdců i ve slabších vozech. Bez šance tak není například ani Škoda Fabia 1,2,“ upozornila Svobodová.

Třetí kolo se zúží ze 105 na 40 nejrychlejších mladých jezdců, ve finálním čtvrtém kole poměří síly deset nejlepších. Pravidla soutěže i termíny jednotlivých kol zájemci najdou zde, průběžné pořadí jezdců zde.

Přihlásit do soutěže se může prakticky každý občan ČR v dané věkové kategorii. Finanční nároky spojené s účastí jsou totiž právě díky podpoře Českého olympijského výboru a Autoklubu ČR minimální, naopak výherní ceny více než lákavé. Vítěz absolvuje jako jezdec závodní víkend obnoveného seriálu Octavia Cup v příštím roce. Jeho úspěšní rivalové, kteří skončí na 2. až 10. místě, získají volný vstup do okruhové školy autodromu. Další v pořadí až do 40. místa se pak mohou těšit na sportovní kemp s dvojnásobným vítězem evropského poháru cestovních vozů (ETCC) Petrem Fulínem. Ostatní účastníci soutěže dostanou vouchery společnosti AUTODROM MOST. Nikdo tak neodjede s prázdnou.

V soutěži The Most Challenge se počítá nejlepší čas na jedno kolo dosažený na velkém závodním okruhu v běžně vyráběném automobilu se sériovými pneumatikami bez rozdílu skupin. Komu se podaří dosáhnout nejlepšího času na jedno kolo, absolvuje zdarma okruhovou školu a při jejím úspěšném dokončení obdrží národní licenci závodního jezdce. Usedne také za volant vozu safety car při mosteckém závodě evropského mistrovství okruhových tahačů Czech Truck Prix v příštím roce. Součástí výhry je i možnost absolvovat sportovní kemp za účasti dvojnásobného vítěze evropského poháru cestovních vozů (ETCC) Petra Fulína.

Všichni adepti na hlavní výhru se mohou pokoušet zajet nejlepší čas, případně zlepšit už dosažený výkon až do konce září, na kdy je vypsán poslední termín soutěže. Další možnost mají v úterý 23. srpna. Průběžné výsledky zájemci najdou zde.

Výsledkovým listinám obou soutěží nyní dominuje David Buršík z Prahy na voze Porsche Cayman GT4. Zatímco v soutěži The Most Challenge na velkém závodním okruhu autodromu se s časem na jedno kolo 1:50,186 minuty přetahuje s plzeňským Augustinem Hajšmanem s identickým autem Porsche Cayman, který průběžně zaostává jen o 1,38 vteřiny, soutěž „Hledá se okruhový šampion“ na malém závodním okruhu autodromu Buršík ovládl s přehledem. Jedno kolo objel za 0:53,934 minuty, a na dalšího v pořadí tak má pohodlný náskok bezmála tří vteřin.

 

 

 


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři