ADAC GT Masters potvrzuje vysokou kvalitu

20.04.2018 09:48

Liga sportovních aut začala na Motorsport Areně v Oscherslebenu s překvapeními i jistotou. Tou největší jistotou je, že ADAC GT Masters zaručuje vynikající kvalitu ve startovním poli i zajímavé závody.

Okruh Oschersleben přivítal letošní premiéru šampionátu ADAC GT Masters, neboli Ligy sportovních aut, nejprve deštěm. První kvalifikace pro sobotní závod na osychající trati přinesla překvapení, když byl nejrychlejší nováček, 18letý Rakušan Max Hofer s Audi R8 LMS týmu Phoenix Racing s náskokem 0,026 s před ostříleným Italem Mirkem Bortolottim s Lamborghini týmu GRT Grasser.

Audi startovalo lépe, takže Hofer vyjel v čele sledován Bortolottim. Zdálo se, že je jen otázkou času, než zkušený Ital přinutí rakouského mladíka k chybě, ale nestalo se tak. V polovině oba vozy současně zabočily k povinné zastávce v boxech. Tým Phoenix nezaváhal a vyslal střídajícího Brita Philipa Ellise nadále ve vedení před Andreou Caldarellim. Ani na okamžik ztráta Lamborghini na Audi nepřekročila 0,8 s a v cíli oba dělilo jen 0,245 s!

Oba vedoucí vozy navíc znervózňovala bratrská dvojice z Jižní Afriky Kelvin a Sheldon van der Lindeové. Ti až v závěru zvolnili, protože jim unikal vzduch z pneumatiky, takže byli rádi, že o 0,6 s uhájili pódiové umístění před dvojnásobným vítězem Timem Scheiderem, který zde debutoval s BMW M6 Teamu Schnitzer. Za ním dojel nejrychlejší Mercedes-AMG Teamu Zakspeed, v jehož posádce byl i šampion z roku 2015, syn bývalé hvězdy DTM Sebastian Asch. Český tým ISR s vozem Audi, řízeným Filipem Salaquardou a Frankem Stipplerem dojel osmý.

Už po pár hodinách ale bylo vše trochu jinak, když byly všechny tři Lamborghini Huracan, včetně vozu na druhém místě, diskvalifikovány za použití zakázaného systému telemetrie. Ten byl do nedělní kvalifikace odstraněn a dvojice vozů Lamborghini týmu GRT Grasser získala obě místa v první řadě na startu. O vyrovnanosti startovního pole svědčí skutečnost, že 26 vozů se svým časem vešlo do jediné sekundy a kompletní pole 35 vozů dělilo pouhých 1,8 s!

V závodě nejlépe odstartoval ze druhé pozice Bortolotti a vedení s Caldarellim udrželi až do cíle. Dvojité vítězství pro Lamborghini potvrdili druhým místem s odstupem 1,8 s vítězové kvalifikace Christian Engelhart a Rolf Ineichen. Italský triumf završili třetím místem Dominik Schwager a Luca Ludwig, syn mnohonásobného šampiona DTM a mistr z roku 2015 s Aschem. Dvojnásobný mistr světa FIA WEC Timo Bernhard při debutu s vozem GT3 dojel sedmý, a spravil si tak chuť po neúspěšné sobotě, kdy jeho spolujezdec Kévin Estre skončil v kačírku.

Překvapivě nejúspěšnějším s Porsche 911 GT3 R byl v obou závodech tým Precote Herberth Motorsport s Francouzi Robertem Renauerem a Mathieuem Jaminetem, kteří dojeli pátí a čtvrtí. V průběhu víkendu se přes technické problémy zlepšoval vůz Honda NSX Teamu Schubert (Honda měla v Oscherslebenu při návratu do šampionátu 100 hostů!), naopak hodně nespokojený byl obhájce titulu Callaway Competition, jehož Corvette C7 GT3-R ani jednou nedosáhla na body, a daleko ke spokojenosti měl při návratu do šampionátu i Team Rosberg s vozy Lamborghini.

Úvodní podnik sezony, jehož součástí byly i dva závody TCR Germany, sledovalo 25 000 fanoušků. Už o víkendu 27. až 29. dubna můžete tato krásná auta vidět na autodromu v Mostě, kde se pojede druhý letošní závod, doprovázený druhým podnikem ADAC TCR Germany a úvodním závodem okruhového šampionátu Octavia Cup. Adrenalinovou podívanou doplní závod středoevropské zóny GT4.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři