Cestovní vozy ještě atraktivnější

02.01.2019 07:48

Světový pohár cestovních vozů FIA WTCR bude v letošní sezoně ještě lépe obsazen než v roce 2018. Posílení se projeví jak ve větší aktivitě automobilek, tak i v příchodu jezdeckých hvězd z jiných kategorií.

Zatímco loňský první ročník Světového poháru byl do značné míry ve znamení nadvlády továrně připravených vozů Hyundai, když jediná další automobilka, která se v seriálu angažovala, byla Honda. Ostatní ponechaly vše jen na soukromých týmech.

Letos tomu bude úplně jinak. Hyundai pokračuje v plném nasazení a také Honda se do hry zapojí mnohem aktivněji. Už nyní je jasné, že plnou tovární podporu týmům užívajícím jejich vozy poskytnou také Volkswagen, Cupra a Audi. Navíc přichází zcela nová značka Lynk & Co. Dramatičnost zvýší i skutečnost, že každá značka smí mít ve startovním poli jen čtyři vozy, přičemž každý tým reprezentují jen dvě auta (což ovšem nevylučuje existenci satelitních týmů se společným zázemím a se stejnými nebo i jinými vozy).

Čínská automobilka Lynk & Co. se připravuje ke vstupu na evropské trhy. Kvalitu svých vozů chce prokázat na závodních tratích. Zázemí přitom má skutečně špičkové. Protože je součástí čínského holdingu Geely jako švédské Volvo, vozy pro závody připravují stejní specialisté, kteří dovedli Volvo k titulům mistra světa WTCC v roce 2017. O čtyři vozy se bude starat tým Cyan Racing Christiana Dahla, přičemž dva vozy pojedou pod hlavičkou Yvan Muller Racing, tedy týmu, který s vozy Hyundai získal mistrovský titul pro rok 2018. Také jezdecká sestava bude špičková se třemi mistry světa WTCC Thadem Björkem, Andym Priaulxem a Yvanem Mullerem, které doplní velmi rychlý Mullerův synovec Yann Ehrlacher.

Hyundai a jeho oddělení Motorsport Customer Racing ovšem i nadále zůstane velmi hlavním uchazečem o titul, protože k mistru světa Gabrielemu Tarquinimu a Norbertu Micheliszovi přicházejí Nicky Catsburg a hvězda DTM Augusto Farfus.

Významně posiluje i Volkswagen, jehož vozy bude i nadále nasazovat tým Sébastiena Loeba. Bude ale mít mnohem větší podporu ze strany Volkswagen Motorsportu. K jeho současné dvojici jezdců, tedy exmistru světa WTCC Robu Huffovi a Mehdimu Benanimu, přijde dvojnásobný mistr světa v rallyecrossu Johan Kristoffersson. Rychlý Švéd už má s cestovními vozy zkušenosti - s Golfem TCR před pár lety získal titul ve skandinávském šampionátu STCC. Kdo bude čtvrtým jezdcem a pod jakým jménem druhý tým s vozy Golf GTI TCR pojede, zatím není jasné.

Velké posílení lze očekávat také od Alfy Romeo, jejíž vozy připravuje Romeo Ferraris. Dva vozy pojedou pod hlavičkou Team Mulsanne. Giulietty TCR na okruhu Vallelunga ovšem testoval nejen dosavadní jezdec Teamu Mulsanne Kevin Ceccon, ale veterán Tom Coronell a Číňan Ma Qing Hoa (oba letos jezdili s vozy Honda v týmu Boutsen Ginion Racing) a Novozélanďan Jono Lester, který má zatím jen zkušenosti s vozy GT.

Nejistota zatím panuje u Hondy. Tu v sezoně 2018 zastupovaly týmy Münnich Motorsport a Boutsen Ginion Racing. Münnich Motorsport nasazoval tři vozy pro Estebana Guerrieriho (skončil celkově třetí), Yanna Ehrlachera a Jamese Thompsona, později i pro Tima Scheidera. Münnichův manažer Dominik Greiner sice oznámil, že se tým připravuje na sezonu 2019, ale zatím nebyl ochoten upřesnit s jakou značkou a zda to bude se dvěma nebo čtyřmi vozy.

 

Kalendář FIA World Touring Car Cup (WTCR) 2019

  1. - 7. 4. Marrákeš (MA)
  2. - 28. 4. Budapešť (H)
  3. - 12. 5. Slovakiaring (SK)
  4. - 19. 5. Zandvoort (NL)
  5. - 22. 6. Nürburgring (D)
  6. - 7. 7. Vila Real (P)
  7. - 15. 9. Ningbo (CHN)
  8. - 27. 10. Suzuka (J)
  9. - 17. 11. Makao (CHN)

bude oznámeno Sepang (MAL)

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři