Tomáš Pekař mistrem
Závěrečný závod šampionátu Renault Clio Cup Central Europe na Hockenheimringu přinesl dramatické souboje, z nichž vyšel jako mistr Tomáš Pekař, startující v barvách vlastního týmu Carpek Service.
Tomáš Pekař mohl na Hockenheimringu slavit už po prvním závodě, byť mu nevyšel plně podle jeho představ. Do závodu ale nastupoval s jasným cílem - dojet do cíle a získat potřebné body, aby své vedoucí postavení proměnil ve vytoužený titul. Přesně to se mu také podařilo. Startoval ze 12. pozice a navzdory kolizi s Retem Wüstem v dramatickém závodě plném předjížděcích manévrů dojel na deváté pozici, což mu stačilo k zisku titulu. Oslavy by odsunulo jen vítězství v závodě Pekařova největšího soupeře Niklase Mackschina. Před ním na prvních dvou místech totiž dojeli oba jezdci Teamu Bleekemolen Sebastiaan Bleekemolen a Melvin de Groot, když z pole position startující Mackschin neudržel vedení po restartu po jízdě za Safety carem.
Po šesti letech startů v pohárových seriálech s vozy Renault Clio se Tomáš Pekař dočkal zaslouženého prvenství. V nedělním závodě proto mohl jet v klidu. Po startu z 11. pozice se nakonec probojoval až na druhé místo v cíli. Melvin de Groot dlouho vedl, ale měl technické potíže. Páté prvenství v sezoně si nakonec znovu připsal Sebastiaan Bleekemolen. Třetím místem za Pekařem si Niklas Mackschin zajistil titul vicemistra.
Pro Tomáše Pekaře veleúspěšná sezona seriálu Renault Clio Central Europe, v níž vyhrál závody na Nürburgringu a doma v Mostě, posléze definitivně skončila večerním rozloučením v pivnici ve městě Hockenheim.
Šampionát se jezdí s vozy Renault Clio R.S. IV Cup s ocelovou nosnou strukturou s vestavěným trubkovým rámem. Pohonnou jednotkou je přeplňovaný čtyřválec Renault 1,6 Turbo 16V s přímým vstřikováním benzinu. Při zdvihovém objemu 1618 cm3 má výkon 162 kW (220 k) při otáčkách 6000/min a největší točivý moment 270 N.m v rozsahu 2500 až 5500/min. Řídicí jednotka je Cosworth SQ7 Di-XAP. Převodovka šestirychlostní Sadev má sekvenční řazení páčkami pod volantem. Tlumiče pérování jsou nastavitelné ZF Race Engineering. Brzdy AP Racing mají vpředu kotouče s vnitřním chlazením. Kola Speedline Corse jsou obuta do pneumatik Michelin 20/61-17. Vůz dlouhý 4090 mm (rozvor náprav 2576 mm) má hmotnost na startu závodu 1170 kg.
Renault Clio Central Europe - konečné pořadí po 14 závodech
- Tomáš Pekař, CZ (Carpek Service) 298
- Niklas Mackschin, D (Ahrens Racing Team) 240
- Andreas Stucki, CH (Stucki Motorsport) 231
- Sebastiaan Bleekemolen, NL (Team Bleekemolen) 224
- Karol Urbaniak, PL (BM Racing Team) 181
- Bartosz Paziewski, PL (Seyffarth Motorsport) 173
Ing. Vladimír Rybecký
Další články
- Tomáš Pekař mistrem (02.10.2017)
- Lacko nevyužil matchball (27.09.2017)
- Petr Fulín přijede do Mostu jako vedoucí jezdec ETCC (22.09.2017)
- Studentské závodění na vodík (19.09.2017)
- Jaguary budou závodit (15.09.2017)