Ferrari 488 Challenge - poprvé s turbem

06.03.2017 08:54

Na osmnácti okruzích tří kontinentů vstoupí značkový šampionát Ferrari Challenge Trofeo Pirelli do svého jubilejního 25. ročníku. Největší novinkou bude zcela nový vůz Ferrari 488 Challenge, přinášející po všech stránkách velký posun v kvalitě.

Ferrari Challenge už má za sebou přes 1000 závodů a zúčastnilo se jej více než 1000 jezdců z celého světa. Jedná se o ideální platformu pro ty, kteří se v budoucnu chtějí prosadit v závodech GT nebo prototypů, stejně jako pro amatérské závodníky.

Jezdit se opět bude na třech kontinentech: Challenge APAC - Trofeo Pirelli Asia-Pacific, Ferrari Challenge North America a Ferrari Challenge Europe. Finali Mondiali se uskuteční 6. - 8. října na okruhu Mugello.

Nové Ferrari 488 Challenge je už šestým modelem, který se v seriálu od roku 1992 objevuje. Je současně i nejvýkonnější. Proti svému předchůdci má lepší aerodynamiku i technické vybavení, lepší převodovku a poprvé má motor přeplňovaný turbodmychadlem. Při testech na firemním okruhu Fiorano své kvality prokázal o sekundu lepším časem než jeho předchůdce 458 Challenge Evo.

Motor V8 3,9 l vychází z motoru, který ve své kategorii získal ocenění Motor roku 2016. V pohárové podobě má výkon 490 kW (670 k) a díky novému nastavení řídicí jednotky i pozměněnou charakteristiku. Dvouspojková převodovka DCT umožňuje rychlejší řazení i jeho přesnější načasování.

Technickou novinkou je i první použití patentovaného softwaru Slip Slip Control (SSC) integrovaného do elektronického řízení jízdní dynamiky. Spolu s řízením prokluzu a elektronickým diferenciálem E-Diff3 je speciálně nastaven pro závodní použití, aby se zlepšilo zatáčení, chování v zatáčkách a akcelerace na výjezdu ze zatáček s maximálním využitím záběrových schopností vozu.

Mnoho vylepšení doznala i aerodynamika. Především se jedná o efektivnější průtok vzduchu chladičem a jeho další na směrování k zádi vozu. To si vyžádalo nové vstupní otvory pro chladicí vzduch ve spodní části předního nárazníku. Profil přední kapoty je takřka shodný s vozem Ferrari 488 GTE, který získal titul v mistrovství světa FIA WEC 2016.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři