Huff vítězí pro Volkswagen

14.05.2018 13:55

Mistr světa cestovních vozů WTCC z roku 2012 začal sezonu dvěma vítězstvími. Jeho Volkswagen přitom vypadal poněkud jinak, než jak jej můžeme vidět v barvách týmu Sébastiena Loeba v šampionátu FIA WTCR. Nešlo totiž o Golf, ale o u nás neznámý model Lamando GTS.

Sezona čínského mistrovství cestovních vozů Sinopec CTCC (China Touring Car Championship) začala v Šanghaji na okruhu, kde se jezdí i Velká cena Číny formule 1. Zájem fanoušků byl velký - hlavní tribunu zaplnilo 18 000 platících fanoušků, takže na pohled působila více zaplněným dojmem než o dva týdny dřív při velké ceně.

Čínský šampionát cestovních vozů CTCC se jezdí od roku 2004. Vrcholná kategorie Super Cup od roku 2011 používá vozy poháněné motory s přeplňováním. Od roku 2012 zde platí přísná pravidla pro snižování emisí. Od sezony 2017 se vypisují dvě kategorie: Super Cup s motory 2,0 turbo a China Cup s motory 1,6 turbo. Pro letošní sezonu je vypsáno osm podniků - k tomu poslednímu se v říjnu účastníci opět vrátí na okruh v Šanghaji. Kromě hodnocení jezdců se zde hodnotí i značky a kluby.

V kategorii Super Cup soupeří reprezentanti společných podniků se zahraničními automobilkami Shanghai VW s vozy Volkswagen Lamando GTS, Changan Ford s Fordy Focus a Dongfeng Kia s vozy Kia K3 proti domácí automobilce BAIC s vozy Senova D50. Titul obhajuje Shanghai VW 333 Racing Team a mezi jezdci David Zhu s vozem BAIC Senova.

Do sedanu Volkswagen Lamando GTS (to je čínský ekvivalent modelu Jetta) usedne, stejně jako vloni, ve čtyřech podnicích Rob Huff (víc mu předpisy šampionátu jako hostujícímu jezdci nedovolují). Jeho partnery v týmu SAIC Volkswagen 333 Racing jsou Rodolfo Ávila z Macaa a čínští jezdci Zhang ZheDong a Yang Fan.

Huffův vstup do letošní sezony byl dokonalý: vyhrál kvalifikaci, první jízdu, zkrácenou kvůli hustému dešti, a nakonec i hlavní závod, do kterého musel startovat při obráceném pořadí až ze 12. pozice.

Ve zmoklém prvním závodě byli za Huffem klasifikování Švýcar Alex Fontana (Dongfeng Yueda Kia Racing), Cao HongWei (Changan Ford Racing Team) a Zhang ZhiQiang (Dongfeng Yueda Kia Racing). Druhý závod byl strhující bitvou mezi reprezentanty čtyř značek, když se pořadí měnilo takřka v každé zatáčce. Závod vyvrcholil soubojem o vítězství mezi Cao HongWeiem a vítězem první jízdy Huffem. Huff si nakonec připsal druhé vítězství. Za Cao HogWeiem (Changan Ford Racing Team) po velkém souboji uhájil místo na stupních vítězů Zhang ZhiQiangem (Dongfeng Yueda Kia Racing), startující z pole position, před útočícím Zhang ZheDongem (SAIC VW 333 Racing Team), He XiaoLem (Changan Ford Racing Team) a HuAnem Zhu (BAIC Motor Racing Team).

„CTCC se mi líbí stále víc. Úvodní závod probíhal v pohodě, než začalo pršet. Červené vlajky byly vyvěšeny dost pozdě, protože do té doby většina vozů stačila v první zatáčce vyjet z trati. Druhý závod byl mnohem zábavnější, protože na této trati a s těmito vozy se dá zvládnout spousta předjíždění. Dvě vítězství jsou skvělým startem do sezony pro SAIC VW 333 Racing Team. Nemohu tento šampionát vyhrát, ale chci pomoci týmu s technickým vývojem vozu a výchovou nových jezdců, kteří do týmu letos přišli. Naším cílem je vyhrát tituly mezi výrobci i jezdci. CTCC je náročný šampionát, jehož kvalita se neustále zvyšuje. Skvěle se doplňuje s mou účastí v mistrovství světa WTCR,“ řekl po závodě 38letý Rob Huff.

(Pozn.: v různých zdrojích se transkripce čínských jmen liší a není jednotná dokonce ani v různých textech na oficiálním webu CTCC).

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři