Hyundai se hlásí do ETCR

23.11.2018 08:27

Soukromé týmy s vozy Hyundai i30 N TCR, tedy s automobily na bázi produkce v Nošovicích, triumfovaly v poháru FIA WTCR. Automobilka Hyundai při té příležitosti už ohlásila zájem v roce 2020 vstoupit i do připravovaného šampionátu ETCR s vozy poháněnými elektromotory.

Finálový závod v Macau rozhodl o tom, že letošní tituly FIA WTCR (World Touring Car Cup) v hodnoceních jezdců i týmů získaly závodní vozy Hyundai i30 N TCR vycházející z produkce továrny HMMC v Nošovicích a připravené v oddělení Hyundai Motorsport Customer Racing.

Díky umístění Yvana Mullera na stupních vítězů a čtvrtému místu Gabriela Tarquiniho v prvním závodě se v posledním závodním dnu sezony rozhodovalo o titulu jen mezi těmito dvěma veterány. Úspěšnější nakonec byl 56letý Ital, který se z jednoho z nejméně úspěšných jezdců v historii formule 1 (ze 78 pokusů se dokázal kvalifikovat jen ke 38 startům a získal jediný bod) stal legendou v závodech cestovních vozů. Po britském titulu v roce 1994 (s Alfou Romeo) a evropském v roce 2003 (opět s Alfou Romeo) se stal mistrem světa FIA WTCC v roce 2009 (se Seatem) a nyní vyhrál i první ročník WTCR s Hyundaiem týmu BRC Racing Briana Willa.

Jeho soupeř Yvan Muller (49) má na svém kontě dokonce čtyři tituly mistra světa WTCC (jeden se Seatem a tři se Chevroletem), jeden britský a k tomu ještě jeden francouzský titul. O jeho Hyundai i30 N TCR se staral jeho vlastní tým MRacing - YMR a právě ten získal titul mezi týmy. Muller i tým MRacing - YMR ovšem po jediné úspěšné sezoně s Hyundaiem mění značku a stanou se partnerem čínské automobilky Lynk & Co.

Šéf značky Hyundai N Albert Biermann nyní potvrdil, že kromě pokračování programu ve světovém poháru FIA WTCR se Hyundai připravuje přidat se ke značce Cupra a v roce 2020 vstoupit do premiérového ročníku prvního šampionátu závodů cestovních automobilů s elektrickým pohonem ETCR. Hyundai chce účast v tomto seriálu využít k propagaci své kompetence v oblasti vozidel s elektrickým pohonem, které ve světě, včetně Evropy, prodává, byť mezi nimi zatím není žádný náležící mezi vysoce výkonné verze N.

„Dříve či později budeme mít i vozy Hyundai N s elektrickým pohonem. Buďte si každopádně jistí, že přes stále tvrdší restrikce spalovacích motorů zážitky z řízení vozů Hyundai N nezmizí,“ uvedl Biermann.

Zajímavé je, že podle Biermanna vozem, který se stane reprezentantem značky Hyundai N v závodech elektricky poháněných cestovních aut, bude sportovní kupé Veloster, které v současné době není na evropském trhu nabízeno. Je ovšem velmi populární jinde ve světě a nedávno byla uvedena i speciální verze Veloster N. Hyundai proto připravuje i stavbu závodní verze Veloster N TCR.

Veloster N TCR vzniká opět v oddělení Hyundai Motorsport Customer Racing v německém Alzenau. Veloster N TCR by měl sdílet 85 % klíčových komponent s vozem i30 N TCR. Tento model by měl být homologován tak, aby bylo možné jej používat už v sezoně 2019, ovšem bude určen především pro ty regiony, kde se Veloster prodává, například USA nebo nově vypsaný šampionát TCR v Austrálii.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři