Německo-japonská dohoda

04.07.2018 15:58

Od roku 2014 probíhají jednání mezi německými pořadateli seriálu DTM a zástupci japonské organizace GTA, pořádající mistrovství Super GT, o možnosti sjednotit technické předpisy pod hlavičkou nové kategorie Class One. Německé DTM kvůli tomu dokonce odložilo uvedení nových předpisů pro pohonné jednotky.

Šéf organizace ITR, pořádající DTM, Gerhard Berger se dostal pod velký tlak, protože v závěru letošní sezony seriál opustí Mercedes-Benz a startovní pole se scvrkne na zástupce Audi a BMW. Nyní bylo oficiálně oznámeno, že Gerhard Berger a předseda GTA Masaaki Bandoh oznámili přechod na jednotné technické předpisy s tím, že DTM je začne používat od sezony 2019 a Japonci na ně přejdou o rok později. Mělo by to umožnit významné úspory nákladů s možností používat stejné vozy v obou šampionátech, což by zvýšilo sportovní úroveň obou prestižních sérií. V Super GT startují vozy značek Honda, Lexus a Nissan a pro všechny tři by mohlo být zajímavé rozšířit svou činnost i do Evropy se stejnými auty jako v Japonsku.

Úspory výrobních nákladů bude dosaženo použitím mnoha jednotných komponent, přičemž jejich výroba bude i nadále pokračovat v Evropě i Japonsku. DTM si i nadále ponechá jednotnou nosnou skořepinu s integrovaným bezpečnostním rámem.

DTM opustí současné motory V8 a místo nich bude, stejně jako japonské Super GT, používat dvoulitrové čtyřválce přeplňované turbodmychadlem, které by ovšem měly mít o 100 k vyšší výkon, tedy 455 kW (620 k). Nejvyšší dosažitelná rychlost by měla vzrůst nad 300 km/h.

Ke změnám dojde i po stránce aerodynamiky se zcela přepracovaným tvarem přídě vozu a zadního přítlačného křídla a difuzoru. Měly by se změnit i další aerodynamické doplňky a samozřejmě se zvětší otvory potřebné pro chlazení turbomotorů a více namáhaných brzd. Základem aerodynamického řešení jsou současné vozy Super GT.

Japonské a německé vozy se budou lišit jen v detailech kvůli odlišnému charakteru závodů v obou šampionátech. Zatímco v DTM se jezdí hodinové sprinty, v Japonsku má většina závodů Super GT vytrvalostní charakter, takže zde v každém voze startují dva jezdci a během závodu se několikrát doplňuje palivo.

Už v sezoně 2019 se nové vozy DTM a stávající auta Super GT utkají ve dvou podnicích - jednom v Německu a jednom v Japonsku. Pro tyto závody budou vozy Super GT částečně upraveny podle nových předpisů DTM a bude připraveno i vyrovnání výkonnosti BoP (Ballance of Performance) jaké známe ze závodů GT. Závody se pojedou ve formě sprintů bez střídání jezdců a doplnění paliva, ale součástí závodu bude povinná zastávka v boxech k výměně všech pneumatik.

Nově vytvořená kategorie Class One by se měla stát platformou pro účast velkých automobilek v elitních šampionátech vysokovýkonných cestovních resp. GT vozů po celém světě. Představitelé ITR i GTA věří, že se objeví další zájemci o připojení se ke Class One - mohly by to být především australské Super V8 nebo brazilské Stock Car V8 a samozřejmě by bylo ideální navázat partnerství ve Spojených státech například v rámci organizace IMSA.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři