Nový McLaren pro GT3 už se testuje

01.09.2018 07:14

McLaren 720S GT3 už vyrazil na závodní okruhy v Evropě, Spojených státech a Středním východě, aby se při intenzivních testech perfektně připravil na vstup do závodního nasazení po celém světě v nejrůznějších šampionátech kategorie GT3.

Nový závodní vůz GT3 je odvozen od supersportu 720S. Jde o první automobil, který vyvinula nově ustavená divize společnosti McLaren Automotive zaměřená na podporu závodní činnosti zákaznických týmů. Vývoj probíhá s cílem poskytnout vozy prvním zájemcům tak, aby je mohli nasadit pro celou sezonu 2019.

Testování na závodních tratích navazuje na vývojový program zahrnující rozsáhlé simulace s využitím počítačového modelování proudění CFD (Computational Fluid Dynnamics). Testování na okruzích se zaměřuje zejména na potvrzení dat získaných z počítačových simulací a na odolnost vozu a jeho jednotlivých systémů při dlouhodobém zatížení.

Při vlastních testech McLaren Automotive spolupracuje i s dodavatelem pneumatik Pirelli. Při testovacím programu vozy absolvovaly 30 000 km včetně testů vytrvalosti na 24 a 36 hodin společně s různými závodními prototypy.

„Byl to nesmírně vzrušující okamžik vidět náš nový 720S GT3 vyjet k intenzivní fázi vývojového programu na závodních tratích, abychom získali jistotu, že našim zákazníkům poskytneme prvotřídní závodní automobil. Umožnit našim zákazníkům závodní činnost je nedílnou součástí obchodní strategie McLaren Automotive. Jsme připraveni týmům dát k dispozici mimořádný automobil kategorie GT3 a poskytnout jim po celém světě co nejlepší podporu,“ říká generální ředitel McLaren Automotive Mike Flewitt.

Stejně jako standardní 720S má i verze GT3 nosnou strukturu McLaren MonoCage II vytvořenou z kompozitů na bázi uhlíkových vláken. Vůz je dlouhý 4664 mm s rozvorem náprav 2696 mm. Pohání ho závodní verze motoru McLaren M840T, což je V8 4,0 l twin-turbo. Jeho výkon bude záviset na nastavení podle vyrovnání výkonnosti BoP. Převodovka je šestirychlostní se sekvenčním řazením pomocí páček pod volantem a s novým elektronickým ovladačem. Diferenciál Salisbury umožňuje vnější nastavení omezení svornosti. Protiprokluzový systém a ABS může řidič nastavovat z kokpitu.

Veškeré konstrukční a vývojové práce probíhají v novém zařízení pro závodní vozy GT v areálu McLaren Automotive ve Wokingu. Zde také budou všechny nové vozy GT3 ručně sestaveny. První dva jsou určeny pro právě probíhající testovací program.

Vývoj vozu 720S GT3 se nezaměřuje jen na jeho výkonnost, rychlost a jízdní stabilitu, ale také na to, aby maximálně vyhověl schopnostem jezdců a umožnil jim dosahovat maximální výkony. Současně je cílem učinit tyto vozy co nejefektivnější z hlediska týmů, a to co se týče ceny i snadnosti servisu přímo na tratích, ale i při přípravě na závody. Prioritou přitom je optimalizace spotřeby paliva a využívání pneumatik. Důležitá je samozřejmě i odolnost vozu a jeho spolehlivost.

McLaren 720S GT3 se po uvedení do provozu přidá k mimořádně úspěšnému vozu McLaren 570S GT4. Pořizovací cena vozu byla oznámena ve výši 440 000 GBP (12 635 000 Kč).

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři