Peugeot předvedl 308 TCR

10.01.2018 08:35

Peugeot se zařadil ke značkám, které se usilovně připravují na novou podobu světového šampionátu cestovních vozů WTCR. Model 308 Racing Cup, který se s úspěchem zúčastnil mnoha pohárových seriálů a regionálních šampionátů, byl upraven podle předpisů TCR.

Peugeot Sport připravil pohárový závodní vůz 308 Racing Cup na bázi modelu 308 GTi s myšlenkou na jeho možné použití i v seriálech TCR. Peugeot 308 Racing Cup se skutečně prosadil i v této kategorii, když vloni vyhrál TCR Europe Trophy a dařilo se mu i v TCR Benelux. V barvách týmu Sébastien Loeb Racing se v roce 2016 na zkoušku objevil i v ETCC na Nürburgringu. Jenže vývoj vozů TCR šel velmi rychle dopředu a konkurence za dva roky hodně přitvrdila. Je proto logické, že nyní následuje i modernizovaná verze tohoto vozu postavená podle předpisů TCR.

Mayeul Tyl, ředitel Peugeot Citroën Racing Shop, k tomu řekl: „Příchod vozu Peugeot 308TCR je reakcí na zájem zákazníků zúčastnit se několika velmi dobře obsazených národních a mezinárodních závodních sérií. Naším cílem je posunout se na další úroveň pokud jde o konkurenceschopnost, a to nejen sportovní, ale i ekonomickou. Při vývoji automobilu byly klíčovým faktorem provozní náklady, aniž by došlo ke snížení výkonu nebo spolehlivosti. Díky bezpečným technickým řešením a přiměřené pořizovací ceně 109 000 eur (bez DPH) jsme dosáhli velmi příznivé ceny za kilometr 4,50 eur (bez pohonných hmot).“

Proti pohárové verzi má Peugeot 308TCR upravenou především přední část karoserie, do níž byl nově zahrnut i splitter. Celkově se zlepšila aerodynamika s využitím počítačového modelování proudění CFD. Další zásadní změnu najdeme u převodovky, která je nově šestirychlostní se sekvenčním řazením páčkami pod volantem, navržená speciálně pro tento vůz.

Pro jezdce Peugeot slibuje i podstatné zlepšení ovladatelnosti vozu. K tomu pomohlo rozšíření rozchodu kol. Vůz je vybaven nastavitelnými zkrutnými stabilizátory vpředu i vzadu. Podle charakteristiky okruhu jsou nastavitelné i světlá výška, rozchod a přední i zadní odklon kol.

Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec THP má upravené sání, výfukové potrubí a turbodmychadlo. Díky tomu dosahuje největšího výkonu 260 kW (350 k) a točivého momentu 420 N.m při otáčkách od 3000/min. Provozní potenciál je 5000 km, což je téměř dvojnásobek potřebné vzdálenosti pro celou sezonu WTCR.

Načasování příchodu Peugeotu 308TCR není náhodné a jednoznačně ukazuje na zájem Peugeotu Sport pomoci svým zákaznickým týmům v nově zrozeném šampionátu WTCR. Logicky se zde nabízí spojení především s týmem Sébastien Loeb Racing, s nímž Peugeot Sport už dřív spolupracoval a který jako stálý účastník FIA WTCC (a vítěz několika závodů ve světovém šampionátu s vozy Citroën) má přednostní právo ke vstupu do WTCR.

Stejně jako 308 Racing Cup se Peugeot 308TCR může používat také v německém vytrvalostním seriálu VLN a mnoha národních šampionátech cestovních vozů. První dodávky kompletně smontovaných vozů s cenou 109 000 eur (bez DPH) mohou zákazníci očekávat v dubnu 2018. Nový šampionát WTCR začne 7. a 8. dubna v marockém Marrákeši.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři