Se slavnou historií hledí do budoucna

10.04.2018 07:47

Nedávný autosalon v Ženevě byl místem světových premiér několika závodních vozů. Jedním z nich byla závodní verze nového sportovního kupé Alpine A110 upravená týmem Signatech pro kategorii GT4.

Značku Alpine založil v roce 1955 Jean Rédélé. Ve spolupráci s automobilkou Renault dosáhla mnoho sportovních úspěchů, především titul mistra světa v rallye v roce 1973 a vítězství ve 24 hodinách v Le Mans roku 1978.

Když se vedení Renaultu rozhodlo znovu značku Alpine oživit, stalo se tak celkem logicky nejprve prostřednictvím motoristického sportu. V roce 2013 byla navázána spolupráce se závodním týmem Signatech a značka Alpine se vrátila na závodní tratě v kategorii prototypů LMP2 s vozem Alpine A450, jehož šasi postavila firma Oreca. Hned v první sezoně bylo toto partnerství ozdobeno titulem v evropské sérii ELMS a o rok později se titul podařilo obhájit. Následoval logický postup do vrcholného světového šampionátu vytrvalců FIA WEC a i zde tým Signatech Alpine získal v kategorii LMP2 v roce 2016 mistrovský titul.

Tým Signatech založil v roce 2008 Philippe Sinnault. Pod jmény ARTA Signature a později Signature Plus úspěšně působil v různých šampionátech formulí Renault a F3. Od roku 2010 rozšířil svou činnost do vytrvalostních závodů nejprve ve spolupráci s Aston Martinem a později s Nissanem. Odtud vedla přímá cesta k partnerství se značkou Alpine. Signatech kromě vlastní závodní činnosti také vyráběl šasi pro monoposty brazilské Formula Future Fiat a jihoamerické Formula 3 Sudamericana.

Po představení nové generace kupé A110 byla prvním krokem příprava závodní verze A110 Cup pro značkový pohár Alpine Europa Cup určený pro amatérské příznivce značky. Nyní přichází verze A110 GT4, která umožní, aby si jezdci s vozy Alpine mohli změřit své síly se srovnatelnými vozy jiných značek vycházejícími ze sériové produkce.

Nová generace sportovního vozu Alpine A110 má pro závodní úpravu ideální architekturu s lehkou nosnou strukturou z hliníkové slitiny, motorem umístěným hned za kokpitem a lichoběžníkovými závěsy. Signatech do tohoto základu instaluje speciální závodní pružiny, tlumiče a brzdy Brembo. Do interiéru byl zabudován předepsaný ochranný trubkový rám a hasicí přístroj. Také sedadlo je závodní s potřebným vybavením. Jezdec si bude moci zlepšit pohodu ve voze zabudovanou klimatizací.

Navenek jsou na voze patrné úpravy aerodynamiky motivované snahou zvýšit aerodynamický přítlak - právě zde se A110 GT4 nejvíc liší od verze A110 Cup. Je zde splitter pod přídí a přítlačné křídlo na zádi. Použity jsou i lehké závodní pneumatiky.

Vůz bude pohánět přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,8 l, který prochází zatím nedefinovanými úpravami pro závodní použití. Jeho parametry dosud nebyly zveřejněny, nicméně Renault uvádí cílový poměr hmotnosti a výkonu 3,2 kg/k, tedy na limitu kategorie GT4 (A110 Cup má 270 k při hmotnosti 1050 kg, tedy 3,9 kg/k).

První vozy Alpine A110 GT4 by se měly na závodních tratích objevit ve druhé polovině letošní sezony s tím, že jejich plná produkce bude zahájena tak, aby je zájemci měli k dispozici pro sezonu 2019.

Unikátní na tomto projektu je skutečnost, že Signatech bude zájemcům dodávat i sady, které jim umožní proměnit jejich A110 Cup na plnohodnotnou specifikaci GT4. Díky tomu si budou moci vyzkoušet své jezdecké schopnosti v pohárových závodech a v případě, že budou mít chuť postoupit výš, s minimálními náklady mohou pokračovat v nové kategorii se stejným vozem.

Vozy GT4 mohou kromě závodů vypisovaných speciálně pro tuto kategorii startovat i ve vytrvalostních podnicích včetně 24 hodinovek ve Spa nebo na Nürburgringu.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři