Setkání generací

14.11.2017 07:50

Závody s vozidly na elektrický pohon neslibuje jen formule E. Připravovaný seriál Electric GT představil svůj závodní vůz Tesla Model S EGT na opuštěném autodromu Sitges vedle obrazu vozu Bugatti Type 59, který na trať namaloval Johannes Stoetter.

Autódromo de Sitges-Terramar byl nedaleko Barcelony u vesnice San Pere de Ribes otevřen v říjnu 1923 uspořádáním Velké ceny Španělska. Tu vyhrál „božský“ Alberto Divo s anglickým vozem Sunbeam, když po velké bitvě porazil hraběte Zborowskiho s americkým monopostem Miller. Trať tvořil dvoukilometrový ovál, jehož dvě zatáčky byly klopené pod úhlem 60°. Betonový areál byl vybudován za pouhých 300 dní.

Problémy se zaplacením stavby způsobily, že se na trati nemohly pořádat další mezinárodní závody. Jelo se zde jen pár národních podniků a několik rekordních jízd, než se v 50. letech neudržovaná trať stala nepoužitelnou. Stavba samotná ale byla natolik kvalitní, že okruh i budovy kolem něj jsou ve velmi slušném stavu dodnes. Trať je na soukromém pozemku obklopena drůbeží farmou, jejíž majitel na ni občas umožňuje vstup.

Na povrch jedné z klopených zatáček italský malíř Johannes Stoetter společně se svým švédským asistentem Viljou Vikutem namalovali vůz Bugatti Type 59 z roku 1934 ve skutečné velikosti ve 3D formě, takže obraz při pohledu shora působí jako auto pohybující se po trati. Při výročí 95 let od otevření tratě se na tomto místě představil připravovaný vůz Tesla Model S EGT, s nímž se bude od příští sezony jezdit seriál závodů Electric GT. Vůz řídil technický ředitel projektu Agustin Payá, který kolem obrazu jezdil rychlostí 150 km/h.

Seriál závodů Electric GT začne od sezony 2018 s jednotnými vozy Tesla používajícími pneumatiky Pirelli, bezpečnostní výbavu OMP a brzdy Alcon. Šampionátu se zúčastní 20 jezdců, z nichž velká část si už zajistila místa ve vozech.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři