Světový pohár WTCR s velkými změnami

11.12.2018 07:38

Promotér světového šampionátu cestovních vozů FIA WTCR (World Touring Car Cup), organizace Eurosport Events, připravila pro sezonu 2019 velké změny motivované snahou, aby seriál postupně neskončil jako závody s jednou dominující značkou.

Zásadní novinkou pro FIA WTCR je omezení počtu vozů v týmu na dva a limit omezující na čtyři automobily od jedné značky. „Chceme mít jistotu, že neskončíme s polovinou startovního pole s vozy jednoho výrobce. Proto jsme se rozhodli přikročit k omezení počtu vozů na značku na čtyři a jen na dva vozy pro jeden tým,“ vysvětlil změnu zástupce promotéra Francois Ribeiro.

„Budou mít dvě různé licence a dvě odlišná zbarvení vozů. Mohou být vedle sebe v boxech a mohou případně mít společné technické zázemí. Nebudou tu už ale týmy s jedním autem, se třemi auty ani s pěti auty. To je ten nejlepší způsob obrany a současně způsob, jak předejít zvyšování provozních nákladů. Chceme mít jistotu, že každá značka bude chtít podporovat týmy v šampionátu, aby měli všichni stejné podmínky,“ dodal Ribeiro.

V letošní sezoně provozoval belgický tým Comtoyou Racing čtyři vozy Audi RS3 LMS - dva pod hlavičkou Audi Sport Comtoyou (jezdci Frédéric Vervisch a Denis Dupont) a dva po Comtoyou Racing (Nathaniel Berthon a Aurélien Panis). Jenže další dva vozy Audi používá konkurenční Audi Sport Leopard Lukoil Team (Jean-Karl Vernay a Gordon Shedden). Comtoyou Racing tedy nebude moci používat čtyři vozy Audi. Řešením bude využití dvou vozů jiné značky.

„Máme čtyři licence pro WTCR. Je přání promotéra, abychom měli týmy se dvěma vozy, ale můžeme svou činnost rozdělit na dvě části, jako jsme to činili letos, a můžeme pracovat s jinou značkou. Jenže k tomu už nemáme moc času,“ uvedl šéf týmu Comtoyou Racing Jeran-Michel Beart.

Pro Belgičany se nabízí jako řešení Cupra TCR. Belgický tým tento vůz nasadil v posledních dvou závodech loňské sezony v seriálu TCR International a nově vytvořená španělská značka by se určitě ráda prezentovala lépe, než tomu bylo letos.

Problém bude mít také Münnich Motorsport, který letos provozoval tři vozy Honda Civic (Timo Scheider, James Thompson a Yann Ehrlacher).

Další novinkou je změna bodovacího systému. Vzhledem k rozšíření počtu startujících na 32 bude nově bodovat 15 jezdců místo dosavadních deseti, a to systémem 25-20-16-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1. K tomu se přidá ještě bodové ohodnocení pěti nejrychlejších v první části kvalifikace pro sobotní závod (5-4-3-2-1) - dosud byly body jen za druhou kvalifikaci pro nedělní dva závody.

V sezoně 2018 bylo s výjimkou Macaa povoleno 28 startujících - 26 stálých účastníků a dva s divokou kartou, ale ve skutečnosti celý šampionát absolvovalo jen 25 vozů. Letos byl počet startujících rozšířen na 32 s tím, že jezdci startující na tzv. divokou kartu už nebudou bodovat.

Další novinkou budou dva kombinované podniky s mistrovstvím světa motocyklových vytrvalců FIM EWC - na Slovakia Ringu (10. až 12. 5.) a v Sepangu. Oba šampionáty mají stejného promotéra a pokrytí televizních přenosů Eurosportem.

Uvedené návrhy promotéra na změny už schválila Světová rada motoristického sportu FIA.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři