Vítězství pro Charlyho

01.02.2019 09:45

BMW M8 GTE vyhrálo prestižní kategorii GTE ve 24 hodinách v Daytoně. Závod se jel za houstnoucího deště, takže musel být nakonec ukončen předčasně.

Závod v Daytoně ještě před startem poznamenala zpráva, že po krátké nemoci ve věku 63 let náhle zemřel Karl „Charly“ Lamm. Nevlastní bratr Josefa a Herberta Schnitzerů převzal po smrti Josefa Schnitzera v roce 1978 vedení týmu Schnitzer Motorsport a ve spolupráci s automobilkou BMW dosáhl mnoha mimořádných úspěchů. Jejich dlouhý seznam jsme si připomenuli v září loňského roku, kdy Lamm oznámil, že na konci sezony ukončí svou činnost. Se závody se po 40 letech rozloučil stylově, když připravil vůz BMW M6 GT3, s nímž Augusto Farfus v Makau vyhrál FIA GT World Cup.

BMW Team RLL byl v centru pozornosti i proto, že jeden z jeho dvou vozů M8 GTE byl upraven pro ruční řízení, aby s ním mohl startovat Alex Zanardi. Ten v roce 2001 při nehodě s vozem Champ Car přišel o obě nohy. Přesto se vrátil k závodům a vítězil v závodech cestovních vozů s BMW týmu Schnitzer, ale získal také zlaté medaile na paralympiádě. Vloni při debutu v DTM dojel s vozem BMW M4 v Misanu na senzačním pátém místě.

V Daytoně jelo 11 továrně připravených prototypů DPi, čtyři prototypy LMP2 a 23 vozů GT3 v kategorii GTD. V elitní kategorii GTLM stálo na startu devět vozů. Kromě dvojice vozů BMW to byly dva Fordy GT týmu Chip Ganassi Racing, které triumfovaly v posledních dvou ročnících, dvě tovární Porsche 911 RSR, Ferrari 488 týmu Risi Competizione a dva tovární Chevrolety Corvette C7.R.

BMW muselo řešit problém už před startem, když se ukázalo, že nemůže startovat Tom Blomqvist kvůli problémům s vízy. V posádce s Connorem De Phillippim, který vloni získal pro BMW M8 v USA první dvě vítězství, Philippem Engem a nováčkem Coltonem Hertou proto musel zaskočit Augusto Farfus.

Závod poznamenal prudký déšť, který se spustil během noci a postupně sílil. Po 17 hodinách pořadatelé z bezpečnostních důvodů závod přerušili. Po dvouhodinové přestávce se pokračovalo. V té době už měla posádka Zanardi/Edwards/Krohn/Mostert několikakolovou ztrátu kvůli technickým problémům s nasazováním Zanardiho speciálního volantu. V kategorii GTLM vedl James Calado s vozem Ferrari, ale v těžkých podmínkách nasadil Augusto Farfus k úžasnému sprintu. Calada předjel a po následujícím kole byl závod definitivně ukončen - sedm minut před uplynutím 24 hodin. Díky Farfusově vynikajícímu výkonu tak vůz BMW M8 GTE zvítězil v prestižní kategorii GTLM.

„Na tomto vítězství je něco magického. Má pro mě mimořádný význam. Před pár dny jsem ztratil někoho, kdo byl v mém životě velmi důležitý. Jsem si jistý, že Charly tu byl se mnou na cestě za tímto úspěchem a toto vítězství bylo pro něho,“ řekl po závodě Augusto Farfus, který dosáhl své dosavadní největší úspěchy s vozy připravenými právě pod dohledem Charlyho Lamma.

V absolutním pořadí zvítězil prototyp Cadillac DPi, v němž měl rozhodující podíl na tomto výsledku Fernando Alonso. Ten jej dostal v úvodu do vedení proti rychlejším vozům Acura a Mazda a ve finiši v dešti opět předjel své soupeře a vyhrál.

Letošní závod v mnohém připomínal rok 1976, kdy v absolutním pořadí vyhrál vůz BMW 3.0CSL. Ten řídili Peter Gregg a Brian Redman. Během noci musel Peter Gregg pro nemoc odstoupit a nahradil ho John Fitzpatrick. Závod byl v 10 hodin ráno zastaven, protože v benzinu, který ze společné nádrže tankovala většina vozů, byla voda, a v závěru trať zaplavil přívalový déšť, takže se nakonec odjelo jen 20 hodin.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Nejbližší akce

23.08. AUTODROM MOTO GERMAN MOTO MASTERS
24.08. AUTODROM MOTO GERMAN MOTO MASTERS
24.08. - 24.08. Kurzy Kurz bezpečné jízdy
24.08. - 24.08. Kurzy Kurz pro řidiče FOR LIFE
24.08. - 24.08. Kurzy Kurz pro řidiče FOR FUN
24.08. - 24.08. Kurzy Kurz pro řidiče FOR TEEN
25.08. AUTODROM MOTO GERMAN MOTO MASTERS
25.08. - 25.08. Kurzy Kurz bezpečné jízdy – offroad INTENSIV
Celý kalendář akcí
Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři

zavřít