Volkswagen mění sportovní strategii

20.03.2018 08:24

Volkswagen Motorsport oznámil, že na konci letošní sezony ukončí své působení v roli dodavatele motorů pro formuli 3 a místo toho se zcela zaměří na podporu zákaznických týmů v závodech cestovních vozů s vozem Golf GTI TCR a s novým soutěžním vozem Polo R5.

Volkswagen Motorsport oficiálně oznámil, že na konci letošní sezony ukončí své působení ve formuli 3, pro kterou mnoho let s velkým úspěchem dodával své dvoulitrové čtyřválce. V sezoně 2018 budou mít dosavadní partneři Volkswagen Motorsportu nadále plnou podporu pro svou činnost v rámci mistrovství Evropy F3 a Světového poháru FIA F3 v Macau.

Rozhodnutí Volkswagenu je nepochybně motivováno proměnou, která formuli 3 od sezony 2019 čeká. Světová rada motoristického sportu Mezinárodní automobilové federace FIA se totiž rozhodla k radikální změně. Namísto evropského šampionátu F3, který se jezdí především ve spojení s DTM, zaujme tato kategorie postavení doprovodného programu deseti vybraných velkých cen formule 1 místo soukromého seriálu GP3. Při evropských a vybraných dalších velkých cenách formule 1 se tedy pojedou závody formule 2 (dříve GP2) a formule 3. Vznikne tak systém, který by měl postupně vychovávat mladé závodníky podobně, jako je tomu u silničních motocyklů. Jenže tam kategorie Moto2 a Moto3 jezdí celý šampionát a jejich vítězové získávají tituly mistra světa.

Nová formule 3 bude vyhrazena pro deset týmů, každý se třemi vozy. Jezdit se bude s jednotnými monoposty poháněnými stejnými motory. Dosud byla formule 3 kromě formule 1 poslední kategorií monopostů vypisovaných pod hlavičkou FIA, v níž bylo povoleno i soupeření na technické frontě, tedy mezi dodavateli motorů. Ti byli v posledních letech dva - kromě Volkswagenu ještě Mercedes-AMG HPP, ale v minulosti se zde angažovaly i Nissan, Renault, Opel, Honda i další.

V minulosti s vozy poháněnými motory Volkswagen ve formuli 3 sbírali úspěchy například sedminásobný mistr světa Michael Schumacher a devítinásobný vítěz Le Mans Tom Kristensen. Ze současné formule 1 prošli zákaznickými týmy Volkswagenu ve F3 Max Verstappen, Daniel Ricciardo, Carlos Sainz, Charles Leclerc a Brendon Hartley. Volkswagen je s deseti vítězstvími nejúspěšnějším dodavatelem motorů pro Velkou cenu Macaa, což je vrcholný podnik formule 3.

Současně s rozhodnutím Světové rady Volkswagen Motorsport oznámil, že se do budoucna zaměří výhradně na podporu svých zákaznických týmů s okruhovými závodními vozy Golf GTI TCR a zcela novým soutěžním vozem Polo GTI R5. „Oba vozy jsou nejen atraktivní nabídkou pro profesionální závodní týmy, ale současně i prvotřídním sportovním nářadím pro mladé talenty. Právě to je plně v souladu s naší dlouholetou filosofií. V řadě národních, regionálních a mezinárodních šampionátů pomohou Golf GTI TCR a Polo GTI R5 mladým talentovaným závodnicím a závodníkům v jejich dalším rozvoji,“ říká ředitel Volkswagen Motorsportu Sven Smeets.

V nově vzniklém světovém šampionátu cestovních vozů WTCR na vozy Volkswagen Golf GTI TCR vsadil například tým sedminásobného mistra světa v rallye Sébastiena Loeba, pro který pojedou bývalý mistr světa WTCC Rob Huff a Maročan Mehdi Bennani, zatímco obhájce titulu TCR Jean-Karl Vernay i celý Team WRT od Volkswagenu přechází k Audi.

V rámci německého šampionátu TCR, který se pojede 27. - 29. dubna i v Mostě, bude hlavním partnerem Volkswagenu Motorsport tým Franze Engstlera s pěti vozy Golf GTI TCR. S jedním z nich pojede i nedávný vítěz šampionátu TCR Middle East Luca Engstler.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři