Všestranný Peugeot 308 Racing Cup

09.03.2017 09:38

Značka Peugeot velkoryse podporuje motoristický sport. Její vozy nedávno triumfovaly na Dakaru i v Silk Way Rallye. U nás se nově jezdí značkový pohár Peugeot Total Rally Cup 2017. Peugeot ale má i nové všestranné auto vhodné pro různé disciplíny motoristického sportu.

Vloni se v rámci závodu Evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC na Severní smyčce na Nürburgringu mezi soupeře Petra Fulína zařadily i dva vozy Peugeot 308 Racing Cup. Objevily se zde v rámci testovacího programu Peugeotu Sport. Petr Fulín je v obou závodech dokázal porazit, nicméně oba vozy zanechaly velmi dobrý dojem.

Nedávné dodání prvního vozu 308 Racing Cup týmem Peugeot Sport zákazníkovi znamenalo skutečný start sportovní fáze projektu. Vozy Peugeot 308 Racing Cup se zúčastní především vlastního značkového poháru, ale jsou navrženy tak, že je možné je používat i v závodech TCR a vyhovují i pro evropský seriál FIA ETCC, stejně jako pro TCES (Touring Car Endurance Series), německý vytrvalostní seriál VLN či různé 24 hodinovky. Peugeot Sport už přijal 25 objednávek a je jasné, že tyto vozy budou na okruzích hodně k vidění, a to nejen při šesti závodech značkového poháru.

Peugeot 308 Racing Cup slibuje především výjimečný poměr ceny a výkonnosti. Peugeot Sport s tím má dostatek zkušeností, protože jím dodávané vozy Peugeot 208 R2 jsou v současnosti nejrozšířenějšími soutěžními vozy v Evropě. Přitom rozumné provozní náklady nejsou na úkor výkonnosti.

Peugeot 308 Racing Cup je po technické stránce vyspělý závodní vůz, který v průběhu vývojové fáze najezdil při testech a závodech přes 23 000 km. Jeho silnou stránkou je nízká hmotnost - jen 1100 kg. Pohání jej turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 1,6 l THP s přímým vstřikováním paliva. Motor převzatý z modelu 308 GTi pochází od BMW a byl upravený v Peugeotu Sport na minimální výkon 226 kW (308 k). Převodovka je šestirychlostní se sekvenčním řazením páčkami pod volantem. Rozložení hmotnosti je 63 %/37 %. Délka vozu bez křídla podle předpisů WTCC je 4288 mm. Brzdy mají vpředu kotouče s vnitřním chlazením Ø378 × 32 mm a šestipístkové třmeny, vzadu jsou plné kotouče Ø290 × 12 mm s jednopístovými třmeny. Nádrž paliva FIA-FT3 je na 100 l.

Cena vozu Peugeot 308 Racing Cup v závodní verzi je 74 900 € bez DPH.

Ing. Vladimír Rybecký

 


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři