Zasněžené a zledovatělé silnice přinášejí častější krizové situace

06.01.2020 14:35

Sněhový půst, zdá se, končí. Nejen na horách, ale i v níže položených oblastech. Řidiči by samozřejmě měli být na provoz v zimních podmínkách připraveni, a to jak přizpůsobením řidičských návyků, tak dobrým stavem vozidla a nechybějící potřebnou výbavou. Mají navíc jedinečnou možnost případné krizové situace v důsledku sněhu či ledu na vozovce, jež v zimním období hrozí častěji, natrénovat. Kurzy bezpečné jízdy nabízejí výcviková centra po celé republice.

Jedním z nich je také mostecký autodrom, který disponuje polygonem s výcvikovými plochami o rozloze13 hektarů. Díky svému vybavení a metodice výuky a výcviku patří k nejmodernějším areálům ve střední Evropě. „Naše kurzy jsou celoroční. V těchto dnech je tak jedinečná šance vyzkoušet si správné reakce na krizové situace způsobené nástrahami počasí v autentických podmínkách pod vedením zkušených lektorů, od loňského roku navíc i v podmínkách snížené viditelnosti,“ potvrdil instruktor bezpečné jízdy mosteckého autodromu Marek Kohoutek.

Společnost AUTODROM MOST nabízí kurzy bezpečné jízdy přizpůsobené mužům, ženám, mladým začínajícím řidičům či rodinám. Školí také profesionální řidiče včetně řidičů vozidel integrovaného záchranného systému, tedy záchranářů, policistů a hasičů. Po teorii v učebně si při praktické výuce každý vyzkouší brzdění a vyhýbací manévry při různých adhezních površích. Je to jedinečná příležitost auto si pořádně osahat, seznámit se s jeho limity a poznat také své reakce a možnosti.

Na kluzké vozovce se prodlužuje brzdná dráha vozu. Řidič by měl proto podle Kohoutka snížit rychlost a zvýšit odstup. Měl by také sledovat jízdní pruhy a dívat se do stran, aby při nutnosti okamžité reakce eliminoval časovou prodlevu.

Zimní podmínky vyžadují mnohem častěji i nouzové brzdění. „Platí při něm jediné pravidlo. Vyšlápnout spojku a tlačit na brzdový pedál největší možnou silou. Jen tak se docílí nejkratší brzdné dráhy. Platí to pro brzdění na všech površích, tedy na suchu, mokru či sněhu. U vozů s automatickou převodovkou nebo elektromobilů, které spojku nemají, se prostě jen vší silou brzdí. Automat si s tím poradí,“ zdůraznil Marek Kohoutek.

 


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři