Mírný pokrok v mezích předpisů

27.02.2018 18:06

Technické předpisy pro vozy kategorie GT3 striktně zakazují zásadní změny nad rámec podoby, v jaké byly automobily homologovány. Je zde ale jistý prostor pro modernizaci vozů jednou za tři roky. Tuto možnost pro letošek využily tři z osmi značek, které se objeví v rámci ADAC GT Masters.

Ve dnech 27. až 29. dubna navštíví mostecký autodrom poprvé německý šampionát ADAC GT Masters. Toho se účastní profesionální týmy (jeden z nich je i z České republiky - Team ISR s vozem Audi R8 LMS) s vozy osmi značek. Tři z nich - BMW, Ferrari a Porsche - pro letošní sezonu využily možnost uskutečnit na vozech vylepšení v rámci toho, co povolují předpisy.

BMW s vozem M6 GT3 dosáhlo v sezoně 2017 jedno vítězství. Nejnovější úpravy se týkají závěsů, diferenciálu, brzdového systému a především aerodynamiky. Technici BMW se snažili optimalizovat celkovou souhru jednotlivých komponent vozu s cílem vyjít maximálně vstříc specifickým požadavkům zejména neprofesionálních jezdců. Úpravy by proto měly především zlepšit ovladatelnost vozu M6 GT3.

Druhou oblastí, na niž se technici BMW zaměřili, bylo zvýšení odolnosti a spolehlivosti vozu. Motor BMW M6 GT3 Evo by měl v nové podobě vydržet 15 000 km bez větší opravy namísto dosavadních 10 000 km. Snížit by se tak měly i provozní náklady. U BMW Motorsportu jsou dostupné dvě sady vylepšení Evo za 24 900 nebo 31 900 eur.

Vozy Porsche 911 GT3 R si v loňské sezoně ADAC GT Masters na konto připsaly dvě vítězství. Pro své klienty automobilka připravila sadu vylepšení zaměřených zejména na aerodynamiku, především jde o nový tvar přední kapoty. Dále bylo modifikováno výfukové potrubí tak, aby se jeho vedením zlepšilo obtékání proudícím vzduchem, a tím se i snížila aerodynamická ztráta, a navíc se dosáhlo lepší kontroly z hlediska termální účinnosti.

Zlepšení aerodynamiky by se na 911 GT3 R měla projevit především při průjezdu táhlými rychlými zatáčkami. Nové úpravy se v akci plně osvědčily při lednovém 24hodinovém závodu v Daytoně, ale už před tím je Porsche zkoušelo během posledních dvou závodů vytrvaleckého šampionátu VLN na Severní smyčce Nürburgringu.

Do ADAC GT Masters se po delší odmlce vrací značka Ferrari s modernizovaným vozem 488 GT3, který vyrábí oddělení Ferrari Corse Clienti ve spolupráci s firmou Michelotto. Ferrari 488 GT3 se v barvách týmu HB Racing letos poprvé objeví v rámci Super Sports Car League.

Na Ferrari 488 GT3 Evo pro sezonu 2018 budou nejvíce patrné změny aerodynamiky. Vylepšení zahrnují nový tvar přídě včetně spoileru, zcela nový difuzor na zádi a změnu odtrhové hrany zadního spoileru pomocí instalace tzv. Gurney flapu. Úpravy aerodynamiky by se měly projevit ve snazší ovladatelnosti vozu. Nové výfukové potrubí motoru V8 3,9 l twin-turbo má nyní oválný průřez namísto kruhového. Měla by se rovněž zlepšit spolehlivost pohonné jednotky. Cena sady GT3 Evo Kit pro vůz Ferrari se dodává za cenu nižší než 20 000 eur.

Další vozy, startující v ADAC GT Masters, tedy Audi R8 LMS, Corvette C7 GT3-R, Honda NSX GT3, Lamborghini Huracán GT3 a Mercedes-AMG GT3, zůstávají pro sezonu 2018 beze změn.

Ing. Vladimír Rybecký

 


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři