Misano: Nic není nemožné

22.05.2015 09:41

Po zastávkách ve Valencii a na Red Bull Ringu čeká na nejlepší truckery starého kontinentu závod v Misanu. Po necelý týden starém představení v Rakousku míří dvojice Lacko – Vršecký na pobřeží Jadranu opět s ambicemi bojovat o mety nejvyšší.

Víra v úspěch

Zatímco loni v Misanu šampionát starého kontinentu startoval a nově složený tým Lacko – Vršecký vybojoval v posledním závodě senzační double, letos je před závodem v Itálii mistrovství Evropy v plném proudu. „První dva závody nám vyšly velmi slušně, dosavadní hegemonie MAN byla jak ve Valencii, tak na Red Bull Ringu vážně narušena. V tomto směru hodláme pokračovat,“ prozradil misanské priority sportovní ředitel týmu Jan Kalivoda. „Na Red Bull Ringu se vzhledem k tamním specifickým podmínkám, vešlo do jedné desetiny pět jezdců. V Misanu to asi nebude tak našlapané, na druhé straně bude větší prostor k závodění v klasickém slova smyslu. Vzhledem k tomu, že máme aktuálně nejsilnější jezdeckou dvojici, věříme v dobrý výsledek.“ Cíle italské mise Buggyry jsou proto jasné. „Chceme udržet průběžné první místo v Poháru konstruktérů, zatímco Adam se bude snažit posunout před Jochena. David si vyjel slušné body, nicméně zatím je to bez poháru, což bude potřeba napravit.“

Štěstí přeje připraveným

Jelikož závod v Misanu následuje týden po kláních truckerů na Red Bull Ringu, zamířil tým z Rakouska rovnou na pobřeží Jadranu. Do dějiště šampionátu dorazil ve středu večer, další ráno zahájil stavbu depa. „Na Red Bull Ringu nedošlo k žádným vážnějším kolizím, takže mechaniky čeká v Misanu klasický servis,“ potvrdil šéf týmové logistiky Petr Marek. „V sobotu bude v BTC připraven pohotovostní tým s náhradními díly. V našich schopnostech je reagovat na aktuální vývoj událostí. Misano však nepatří mezi příliš adrenalinové a kontaktní okruhy.“

Vyhrocené situace neočekává ani technický ředitel týmu Robin Dolejš. „Z Misana máme spoustu dat, Adam s Davidem znají okruh dokonale. Na druhou stranu všichni víme, že v truckracingu není nic nemožné a štěstí přeje připraveným. Stačí vzpomenout na úvodní podnik sezóny 2010, kdy Antonio zaplavil po startu druhého sobotního závodu okruh takovým množstvím nafty a oleje, že pořadatelé jízdu raději zrušili.“

Jízda na hraně

Oba jezdci týmu Buggyra International Racing System mají po úvodních dvou podnicích letošního šampionátu důvody ke spokojenosti. V Poháru konstruktérů tým průběžně vede. Adam Lacko je v individuálním šampionátu třetí s minimální ztrátou na druhého Hahna, čtvrtý Vršecký solidně boduje. „Určitě to bude zajímavější než Red Bull Ring, byť stejný výsledek bych v Misanu docela bral. Uvidíme, jak po startu, po kterém jsou zatáčky seřazeny poněkud nelogicky pravá, levá, pravá, pravá,“ reagoval Adam na dotaz ohledně nevýhodnosti startu z pole position. „Nejsem si tím tak úplně jistý, každý jezdec to vidí jinak. Super pole nebude určitě o taktizování. Každý z nás pojede na hraně.“

„Je o mě známo, že jsem Misano v minulosti moc nemusel, dokonce jsem ho nazval nudnou plackou. Pak jsem ovšem vyhrál několik závodů, můj názor na tento okruh se začal měnit,“ říká se smíchem David Vršecký. „Hlavně to nebude takové šílenství, jako na Red Bull Ringu, kde se na suchu používá mokré nastavení. Když to vypadalo v pátek na déšť, všechny nás to upřímně vyděsilo. V Misanu to bude pravděpodobně podstatně klidnější. Mimochodem, nepamatuji si, že by tam někdy pršelo. Doufám, že to nezakřiknu.“

 

Stav ME tahačů 2015 po Red Bull Ringu:

Individuální šampionát: 1. Norbert Kiss (Maďarsko/MAN) 145, 2. Jochen Hahn (Německo/MAN) 96, 3. Adam Lacko (Česko/Buggyra) 93, 4. David Vršecký (Česko/Buggyra) 82, 5. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 74, 6. René Reinert (Německo/MAN) 58

Pohár konstruktérů: 1. Buggyra (Buggyra, Lacko/Vršecký) 179, 2. OXXO/Lion (MAN, Kiss/Janiec) 171, Team Reinert (MAN, Hahn/Reinert) 158

Zdroj: Buggyra


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři