Místo Mercedesu Aston Martin?

03.08.2018 10:54

Německý seriál cestovních vozů DTM čekají velké změny. Už od příští sezony jej opustí Mercedes, aby se mohl soustředit na formuli E. Vše nasvědčuje tomu, že už v roce 2020 by mohl místo Mercedesu zaujmout Aston Martin ve spolupráci s tradičním partnerem Mercedesu, kterým je firma HWA.

Odchodem Mercedesu se startovní pole v DTM zmenší jen na dvě značky. Audi a BMW. S podobnou situací muselo DTM existovat už v letech 2007 až 2011 v období mezi odchodem Opelu a návratem BMW. To pro pořádající společnost ITR představuje velký problém, protože televizní stanice požadují větší konkurenci. Už v letošní sezoně ztratilo DTM partnera ve státní televizi ARD/ZDF, které se nelíbí příliš malé startovní pole 18 vozů. Zajištění třetího stálého účastníka DTM je podmínkou i pro dlouhodobé udržení stávajících účastníků, tedy Audi a BMW. Ty jsou ochotné zajistit svou účastí existenci DTM v roce 2019 pouze v případě, že bude jistota, že se do hry v roce 2020 zapojí další automobilka.

Proto se připravuje sjednocení technických předpisů s japonským šampionátem Super GT pod jménem Class One. O tomto kroku jsme už v našem blogu několikrát psali. Mohl by se tak otevřít prostor pro příchod vozů Honda, Lexus a Nissan. Podle dostupných informací má Toyota skutečně zájem do DTM nasadit svou prémiovou značku Lexus. Ta má k přípravě vozů pro DTM k dispozici potřebné kapacity ve svém závodním oddělení v Kolíně n. R.

Nyní se objevily informace, že by od roku 2020 mohl rozšířit startovní pole další velmi atraktivní konkurent - Aston Martin. Mělo by se tak stát díky jeho spolupráci s firmou HWA AG. Ta v současné době připravuje pro DTM vozy Mercedes. Po odchodu Mercedesu bude mít volnou kapacitu, kterou chce využít ke spolupráci s Aston Martinem.

Po sportovní stránce bude mít projekt na starosti tým Arden vedený Garrym Hornerem. Arden založil Christian Horner a řadu let zajišťoval program rozvoje mladých jezdců Red Bull Junior. Christian Horner je ale už řadu let šéfem týmu Red Bull Racing ve formuli 1, takže vedení Ardenu přenechal svému otci. Arden by měl spolupracovat se švýcarským týmem R-Motorsport, který s vozy Aston Martin GT3 startuje v závodech seriálů Blancpain GT.

Tým R-Motorsport, vedený Florianem Kamelgerem, patří společnosti AF Racing, která se podílela na financování a výrobě superauta Aston Martin Valkyrie, představeného na jaře na autosalonu v Ženevě. AF Racing nyní oznámil, že vytvoří společnou organizaci se společností HWA pro přípravu nových projektů pro závody, i když projekt DTM v oficiálním oznámení o zahájení strategického partnerství není přímo uveden.

V roce 2020 budou už vozy poháněny čtyřválcovými dvoulitry přeplňovanými turbodmychadlem. Takový motor nemá Aston Martin k dispozici, nicméně mohl by zvolit čtyřválec Honda používaný v japonské Super GT. Honda totiž bude od příští sezony i partnerem týmu Red Bull Racing ve formuli 1, který spolupracuje s Aston Martinem.

Je tedy možné, že DTM po krátkodobé krizi možná přece jen čeká světlejší budoucnost. Objevily se totiž také informace o tom, že zájem vstoupit do nové kategorie Class One má i koncern Fiat Chrysler Automobiles se svou prémiovou značkou Maserati v rámci rozšiřování její propagace. Otázkou ovšem je, zda se tento plán, připravený pod dohledem koncernového šéfa Sergia Marchionneho, po jeho náhlém úmrtí uskuteční.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři