Nejrychlejší elektromonopost připraven

01.06.2017 09:30

Na okruhu Zandvoort se poprvé veřejnosti představil monopost InMotion IM/e s elektrickým pohonem. Vozidlo nizozemských studentů je připraveno překonávat rekordy.

Během Family Days v Zandvoortu Max Verstappen se starším monopostem Red Bull RB8 vytvořil nový traťový rekord. Trochu ve stínu jeho výkonu byla prezentace monopostu InMotion IM/e, který postavili studenti Technické univerzity v Eindhovenu a Univerzity aplikovaných věd Fontys Hogescholen. O víkendu 3. - 4. června se na stejné trati pokusí překonat rekord vozidel s elektrickým pohonem, který je 2:04,2 (Verstappenův nový rekord je 1:19,511).

Konstrukce monopostu vychází z původní stavby vozidla pro formuli Bio, tedy s pohonem na bioetanol. Novou verzi IM/e pohání dvojice elektromotorů s celkovým výkonem 400 kW (téměř 550 k) při hmotnosti 650 kg. Jedná se tedy o podstatně výkonnější monopost, než vozy formule E. Studentský závodní elektromobil zrychluje z 0 na 100 km/h za méně než 3 s a dosahuje nejvyšší rychlost 280 km/h. Velké podpory pro rekordní pokus se studentskému elektromonopostu dostává ze strany korejského výrobce pneumatik Kumho.

Jízda v Zandvoortu bude jen prvním krokem k mnohem zajímavějšímu projektu, který má následovat. Jde jen o test pro stavbu závodního sportovního vozu IM01, na němž už se pracuje. Ten bude mít hybridní pohon s elektromotory poskytujícími největší systémový výkon 800 kW (téměř 1100 k). S tím se studentský tým chce pokusit překonat legendární absolutní rekord na Severní smyčce Nürburgringu, který dosud drží Stefan Bellof časem 6:11,13. Dosáhl jej s prototypem skupiny C Porsche 956 už v roce 1983. Studenti se následně chtějí postavit s vozem IM01 na start závodu 24 hodin Le Mans v experimentální kategorii Garage 56 vytvářející prostor pro technické inovace.

Ing Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři