Novinka od starého známého

13.11.2018 07:47

Phil Abbott v roce 1997 spolu s Mickem Hydem založili firmu Radical Sportscars, jejíž výrobky dobře známe i z našich závodních okruhů. Nyní se představuje nový závodní vůz od nové firmy opět založené Philem Abbottem - Revolution Racecars.

Vozy Radical jsou lehká závodní auta v některých případech i uzpůsobená silničnímu provozu, i když firma vyrobila také prototypy LMP2. Radicaly se objevují v závodech nejrůznějších kategorií i ve značkových pohárech. Jsou nesmírně oblíbené především mezi amatérskými závodníky. Radical už vyrobil více než 2000 svých automobilů.

Nová firma Revolution Racecars vychází z podobných zásad jako Radical, nicméně už na prvním představeném modelu je patrné, že se jedná o náročnější techniku, byť opět určenou pro hobby jezdce. Těm chce Abbott nabídnout vůz blížící se parametrům i bezpečností vozům kategorie LMP2.

Nový závodní vůz by se měl už v příštím roce objevit v nejrůznějších závodních seriálech, včetně značkového poháru Sports Prototype Cup. Ten začne na jaře na dlouhé verzi okruhu v Silverstone (tzn. jako jezdí F1) a jeden podnik by se měl jet společně se šampionátem European Le Mans Series na nádherné trati v portugalském Portimau. Značkový pohár se plánuje i ve Francii. Především se ale počítá s hojným využíváním těchto vozů jen pro víkendové jízdy na uzavřených okruzích. Prodejní cena by ve Velké Británii neměla překročit hranici 100 000 liber, tedy pod tři miliony korun.

Dvoumístný automobil s otevřenou karoserií má nosnou strukturu vyrobenou z uhlíkových vláken u německé firmy DD-Composites Dominika Dierkese. Díky tomu je hmotnost vozu pouze 750 kg.

Pohonnou jednotkou je osvědčený motor Ford V6 3,7 l o výkonu 257 kW (350 k). Motor je podle firmy naladěn tak, aby poskytoval „bleskurychlou“ odezvu na pohyb pedálu plynu a k tomu navíc přidal jedinečný zvuk. Proto byl zvolen těžší V6 a nikoliv motor s turbodmychadlem. Společnost slibuje, že jeho prověřená spolehlivost zaručuje absolvování 10 000 km resp. 100 hodin závodního provozu bez potřeby zásadní přestavby nebo výměny klíčových komponent. Přitom s tímto motorem má vůz vynikající poměr výkonu a hmotnosti. Převodovka je šestirychlostní se sekvenčním řazením dodávaná společností 3MO, která při její stavbě využívá řešení osvědčená v soutěžních vozech WRC.

Veškeré ovládací a informační prvky jsou umístěny na volantu jako v monopostech formule 1. Kokpit byl navržen jako dvoumístný s dostatkem prostoru jak pro řidiče, tak i případného spolujezdce.

Protože se jedná o automobil inspirovaný technikou prototypů LMP2, jsou kladeny vysoké nároky i na jeho pneumatiky. Abbottovi se podařilo získat jako partnera dominantního dodavatele obutí právě pro kategorii LMP2, firmu Dunlop. Na vozech budou použity její pneumatiky s rozměrem 200/580 R15 vpředu a 265/605 R16 vzadu.

Spolu s Abbottem vůz navrhl bývalý designér GM a Infiniti Simon Cox. Tvary karoserie ovšem kvůli dosažení potřebného aerodynamického přítlaku vycházejí z počítačového modelování proudění CFD u firmy TotalSim. Dalším členem konstrukčního týmu je Pete Watts, který se v minulosti podílel na projektech BAR F1, Bentley v Le Mans, Bugatti Veyron a různých prototypech McLaren.

„Technika závodních automobilů se během posledních několika desetiletí neustále vyvíjela společně s nástroji, které jsou dnes k dispozici pro vývoj a konstrukci těchto automobilů. Proto je nyní možné tento pokrok přenést i na širší trh,“ vysvětluje filosofii vozu Phil Abbott.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři