Ohlédnutí za 6hod LE MOST I

14.07.2015 09:20

Vytrvalostní závod se sprinterskou náplní

 

Ještě dříve než otevřeme kroniku závodu v kategorii vytrvalostních závodů, konané sportovní organizací Auto Rallye Cross Brno na autodromu v Mostě, vrátíme se pro jeho bližší poutavost do průběhu premiérového závodu letošního roku v Brně a jeho 6. divize. Tam v úvodu vytrvalostního pojetí sváděly mezi sebou mimořádně dramatický souboj liberecký tým Spine s Renaultem s vozidlem kosmické vizáže pod názvem Praga, které převzalo partituru sólového hráče 25 početného závodního pole a nejenže dotáhlo svou spanilou jízdu do vítězného konce, ale průběžně pečetilo svůj triumf i třemi rychlostními rekordy své kategorie a rovněž  absolutního času zajetém na Masarykově okruhu v tomto dni vytrvalostního závodu.

O to byl s větším napětím očekáván souboj obou protagonistů v Mostě, evropském městě sportu 2015. Leč létající blesk zkonstruovaný v Orechové Potoni na okruhu Slovakiaring, byl v uhelném městě marně očekáván. Ale náhrada se našla v podobě šedé eminenci závodní trati prvého autodromu v Československu, kterou byla značka Ginetta G55 v týmu Kumiega Racing z Polska. O co byl závod v Brně ve svém úvodu dramatický, tak na mostecké trati o rozměrové délce 4 212 metru byl o to dramatičtější.

Oba dva vozy, respektive jezdci, se do sebe zakousli jako buldoci a povýšili vytrvalostní závod na sprinterskou přehlídku, kdy se od prvního kola usadil na špici liberecký Renault Megan Trophy, poháněn třílitrovým šestiválcem o výkonu 400 koňských sil a udával vstupní tón závodu.

Leč nekompromisní moudro při šestihodinovém závodě mělo pro jezdce praktickou radu, v příkazu: “Spěchej pomalu!“
Avšak kdo jednou okusil nadpozemskou slast v opojení rychlou závodní jízdou, tak v takovém konkurenčním boji dával těžko na praktická a ověřená moudra a dal přednost sešlápnutí plynového pedálu až na možné maximum. A když se na špici dostala polská Ginetta a boj vzplál ještě větší urputností, tak výsledek takového počinu na sebe nenechal dlouho čekat. A že je konec dramatu potvrdil signál na mostecké věži, který dával na vědomí, že Renault z týmu pod Ještědem své tempo uspěchal a je nucen se podrobit servisnímu zásahu. Velký favorit, i přesto, že na trať opětovně vyjel, tak nejenom kvůli časové ztrátě, ale i následkům zranění motorových útrob, si o vítězství v divizi i prestižním celkovém prvenství, navzdory drtivému závěru, mohl nechat pouze zdát. Ale 2. místo mu bude určitě pobídkou pro příští závod, kdy více než kdy jindy bude mít na paměti, že vytrvalostní závod není jen o prvních 5 kolech.

V divizi 4. se na nejvyšším stupni objevil opět týmový název Kumiega Racing, který si tímto prvenstvím připsal druhé vítězství dne, kdy pro úplnost je potřebné uvést, že tento ambiciózní tým nasadil pro mostecký závod celkem čtyři vozy.
Ve třetí divizi vše dlouho hrálo do karet brněnskému týmu PJF, který taktickou jízdou a úsporou svého VW Golf slavil v této divizi v předchozích závodech nejeden vrcholový úspěch. Vše tomu nasvědčovalo i v mostecké šestihodinovce, a to až do doby, kdy otěže prvenství převzalo BMW v provedení Radical Teamu, které se tentokrát ozdobilo pomyslným zlatým věncem.
Sloučená divize 1+2 byla ve znamení rozdílných startovních čísel 10 a 78, avšak obě vycházela z jednoho týmového základu TypeR.cz Racing Team, který si svou účastí a precizní vytrvalostní jízdou odváží ze severočeského autodromu double.

Personální účast v závodu byla pro tentokrát ozdobena přítomností německého týmu ATT Racing, který přislíbil účast v některém ze zbývajících závodů.

Po letním závodě, celkově druhém v tomto roce a v 15. ročníku a 45 závodě celkově, budou mít jezdci možnost reparátu v zářijovém měsíci, a to opět v prostorách mosteckého autodromu. Při pohledu na tohle letní klání lze s jistotou vyslovit prognózu, že se bude na co těšit.

 

JIŘÍ V. ŘEZÁČ

 

Foto: AUTO.CZ


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři