Ohlédnutí za Dakarem: Stupně vítězů pro Iveco a Team De Rooy

23.02.2017 08:25

Kamiony Iveco Powerstar 4x4 poháněné motory Iveco Cursor 13 a jedoucí na standardních pneumatikách Goodyear obsadily 3. a 4. místo v Rallye Dakar.

Nizozemský závodník Gerard De Rooy za volantem kamionu Iveco Powerstar 4x4 číslo 500, vybaveného standardními off-roadovými pneumatikami Goodyear ORD, a Argentinec Federico Villagra přezdívaný El Coyote v kamionu Iveco Powerstar s číslem 502 překonali 8 500 km náročného terénu a nakonec skončili těsně za dvěma ruskými kamiony Kamaz. Zbývající dva vozy týmu, kamiony Iveco Trakker 4x4, skončily na solidním 16. a 17. místě z celkem 50 přihlášených kamionů.

Ačkoliv byl De Rooy v několika etapách v čele závodu a úspěšně se vyrovnával s náročnými podmínkami, které letos na Rallye Dakar 2017 panovaly, musel se nakonec Team De Rooy v kategorii kamionů spokojit jen s třetím a čtvrtým místem celkového pořadí. Nejdelší a současně i nejtěžší etapa soutěže, na kterou se celý tým speciálně připravoval a pro niž byla auta nastavena, byla pro přívalové deště a sesuvy půdy zrušena. Právě tam, v těch nejtěžších podmínkách, Gerard De Rooy se svým Ivecem připravoval svůj útok na ruské Kamazy.

„Naším cílem byly letos alespoň stupně vítězů a na ty jsme dosáhli. Měli jsme zkrátka jeden špatný den a to se prostě stane. Třetí místo považuji za přijatelné. Rozhodujícím faktorem je na Dakaru navigace. Je v pořádku, že je těžká. Má taková být. Líbilo se mi, jak se všechno každý den měnilo, protože každý dělal chyby. Ale chvílemi to bylo až příliš těžké, protože nebylo jasné, co vlastně pořadatelé zamýšleli,” řekl Gerard De Rooy po skončení soutěže.

Během dvanácti dnů řidič Gerard De Rooy, navigátor Moises Torrallardona a mechanik Darek Rodewald tvrdě zápasili v nejobtížnějším terénu na planetě cestou z paraguajského Asunciónu přes Bolívii na jih až do Buenos Aires v Argentině.

Během celkem 11 etap (jedna etapa byla zrušena kvůli počasí) závodu Dakar museli překonat 8 500 kilometrů trasy zahrnující bahno, poušť, vysokohorský i skalnatý terén. Při cestě do bolívijského hlavního města La Pazu se soutěžící pohybovali v nadmořských výškách přes 3 500 m n. m.

Závodní kamiony Iveco poháněl motor Iveco Cursor 13 speciálně připravený oddělením FPT Industrial a disponující výkonem okolo 900 k. Kromě čtyř závodních kamionů tým měl k dispozici sedm doprovodných vozidel značky Iveco - šest Trakkerů a jedno Daily.

Ing. Vladimír Rybecký

 


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři