Petr Fulín pojede WTCR

13.07.2018 08:00

Po zklamání z Nürburgringu, kde nedostal „divokou kartu“, se Petr Fulín s vozem Cupra TCR přece jen představí ve Světovém poháru cestovních vozů WTCR. Pro na poslední chvíli připravený náhradní závod WTCR na Slovensku o víkendu 14. a 15. července dostal divokou kartu spolu s domácím Andrejem Studeničem.

Šestý závod Světového poháru WTCR se měl jet na začátku srpna v Argentině na okruhu Termas de Rio Hondo. Jenže ekonomické problémy v zemi vedly k tomu, že závod musel být odvolán - stejně jako se Rallye Dakar 2019 poprvé po přesunu do Latinské Ameriky musí Argentině vyhnout.

Hrozilo, že WTCR bude čekat dlouhá přestávka mezi závodem v portugalském Vila Realu na konci června a prvním ze dvojice čínských podniků v Ningbu, který je plánován na 29. - 30. září. Řešení se našlo na Slovensku. Pořadatelé ze Slovakia Ringu se rozhodli připojit WTCR k závodu Evropského šampionátu tahačů ETRC, který se zde pojede 14. a 15. července. V důsledku toho bude časový harmonogram dvou kvalifikací a tří závodů odlišný od ostatních podniků, protože se musí přizpůsobit jednoznačně danému programu ETRC. Pořadatelům ze Slovakia Ringu přitom hrály do karet dvě okolnosti - vhodné načasování jiného podniku, ke kterému lze WTCR přiřadit, a předchozí zkušenosti z pořádání závodů mistrovství světa cestovních vozů FIA WTCC.

Narychlo ohlášený podnik na Slovakia Ringu nabídl šanci i pro Petra Fulína, aby si alespoň trochu napravil zklamání z Nürburgringu a změřil si síly se světovou elitou. Trojnásobný šampión seriálu FIA ETCC chtěl startovat na „divokou kartu“ při závodě WTCR, který se jel na Severní smyčce Nürburgringu, jenže mu byla na poslední chvíli zrušena.

„Jsem zklamaný a naštvaný zároveň. FIA můj start schválila, splnil jsem veškeré legislativní procedury, a to včetně úhrady startovného. Nicméně druhý den mi volal zástupce promotéra a potvrzení vzal zpět. Odůvodnění ve smyslu vysokého počtu startujících nerozumím. Úřednický šotek zřejmě posuzuje stejně čtyřkilometrovou trať jako mnohonásobně delší Nordschleife. Jedná se o stejného promotéra a o stejnou federaci FIA jako v předchozích sezónách v případě ETCC a WTCC. Někdo zřejmě zapomněl, že v té době startovaly obě série dohromady a aut bylo na startu nesrovnatelně víc,“ komentoval situaci Petr Fulín, kterému nepomohly ani úspěšné starty v seriálu ADAC TCR Germany a skutečnost, že na Nordschleife už dokázal i zvítězit.

Přesun závodu z Argentiny na Slovensko nabídl Fulínovi novou šanci k účasti ve světovém poháru WTCR. Stejně jako v roce 2014 se na Slovakia Ringu postaví na start závodu světové série. Před čtyřmi roky zde absolvoval ojedinělý start ve WTCC a v kategorii TC2 vyhrál.

„Nevnímám to jako víkend, kdy pojedeme pro vavříny. Handicap BoP totiž momentálně našemu modelu v porovnání s ostatními moc nepřeje a jako startující na divokou kartu musíme navíc počítat s 20 kg zátěží. Na druhou stranu, když se podívám do startovní listiny, neubráním se nadšení - rýsuje se šance jet proti veteránům a ikonám WTCC, u kterých hrozí, že v nejbližší době oznámí konec kariéry a já ztratím šanci potkat se s nimi přímo na trati. Víkend si tak především chceme vychutnat v každé jízdě, už se nemůžu dočkat!" komentuje své plány pro Slovakiaring Petr Fulín.

Petr Fulín pojede se svým vozem Cupra TCR pod hlavičkou vlastního týmu Fullin Race Academy s podporou českého zastoupení značky Seat. Start na Slovensku pro něj bude i měřítkem pro posouzení toho, zda by Světový pohár WTCR mohl být smysluplným objektem zájmu pro příští sezonu.

Slovenští fanoušci mohou fandit nejen čerstvému vítězi jednoho závodu v portugalském Vila Realu Maťovi Homolovi s vozem Peugeot 308 týmu DG Sport Compétition, ale jednorázově i Andreji Studeničovi. Ten jezdí převážně závody do vrchu, ale zde se sveze s Volkswagenem Golf GTI TCR týmu Brutal Fish Racing.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři

zavřít